Ski som Armada ARV, 4frnt VCT (mulig du synes denne er litt for stor) Dynastar Big Trouble, Ninthward Rory SFS, endel av de nye Rossignol modellene, har ikke helt oversikt over hva de lager om dagen men osvosv er jo alle ski som fungerer veldig bra i park selv om de er store. Klart, skal man kjøre en såpass stor ski såpass mye i park som du sier (50/50) så bør du være en brukbar parkkjører fra før av for å få noe særlig glede av de. En rendyrket parkski er mye lettere å håndtere og lære seg nye triks på en en "bc-jib ski".
Nå går jeg utifra at du ikke kjører bakke i det hele tatt, men frikjøring og park, thats it. Personlig liker jeg å freestyle montere bindingene litt selv på endel frikjøringsski. Litt bakski og mere sentrert plassering av bindingen er noe jeg liker. 3-5 cm bak truecenter på skien gjør at du får en ski som fungerer allright i park og er fin å kjøre i løssnøen..
MEN til slutt vil jeg si at jeg heller ville kjøpt to par ski. Et reint frikjøringsverktøy og et reint park verktøy. Og da mener jeg at nettopp bindingsmonteringen er jævli vesentlig, for en parkski som ikke er montert etter truecenter fungerer ræva som parkski. Er lettere å kjøre park med en større ski som er midtmontert enn en parkski som er montert 5 cm bak truecenter.
Bare min mening dette altså men...