Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
skianlegg i nærheten av bergen
#131389 03/11/2008 9:49 PM
snok Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Lurer på hvordan andre skianlegg en eikedalen er, fortrinsvis i nærheten av bergen.Har hørt mye om Voss, men det bygges vel også ut et anlegg i myrkdalen.Har alltid kjørt i eikedalen, men er litt lei været og snøforholdene der.Er det noen som kan anbefale noen av disse anleggene og hvorfor?:sad:sad:sad:sad

Mye fint
snok #131390 03/11/2008 10:02 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Som relativt fersk vestlending så skal jeg vel være litt forsiktig med å uttale meg om anleggene rundt Bergen, men prøver litt likevel:)

Været er det nok lite å gjøre med så lenge Bergen er utgangspunktet. Det blir kanskje litt kaldere klima innover mot Voss med regn fortsatt med mye dårlig sikt. Fordelen er at mer av nedbøren kommer som snø. Og terrenget på begge anleggene rundt Voss er mange hakk bedre enn Eikedalen så det er definitivt verdt å ta den ekstra timen i bil en gang i blant.

Med nye heiser virker Myrkdalen veldig spennende i år, gleder meg som en unge til sesongstart:)

Hvis du er lei av været så er alternativet å sette av enda flere timer og ta turen over til Hemsedal. Ikke alltid sol og pudder der heller, men du får i hvert et litt mer stabilt Østlandsvær, ikke alt for mange timer unna Bergen. Forutsetningen er selvfølgelig at vestlandsværet er bra nok til at du kommer deg over fjellet...

skianlegg
snok #131391 04/11/2008 8:39 AM
Fersking
Fersking

Hei, anbefaler deg å prøve røldal eller sauda. Røldal ligger 3timer unna bergen og sauda ligger 4timer. Begge ski anleggene har sinsykt mange fine fjellsider for freeride kjørere.

Re: skianlegg i nærheten av bergen
snok #131392 04/11/2008 9:17 AM
Fersking
Fersking

Eg meina at både Voss og Myrkdalen er bedre enn Eikedalen. Myrkdalen er den mest snøsikre, og gode muliheita for offpiste. Og med den nye 6setaren som kjem i år blir det enda bedre. :coolMen voss er litt nermare Bergen.

Re: skianlegg i nærheten av bergen
snok #131393 04/11/2008 9:37 AM
Fersking
Fersking

sånn ca en dag i året går det også ann å kjøre ned Ulriken. Men siden ulriksbanen ikke går for øyeblikket går vel den turen under topptur.Ellers er voss og eikisen fine anlegg. I eikedalen rekker du også noen timer med kveldskjøring etter jobb.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå