Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sweet Rocker fullcut som ski hjelm??
#131225 29/10/2008 10:50 PM
Skreill Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Dette er jo egentlig en padle hjelm, men det går vel sikkert fint å bruke den som ski hjelm og? eller???

Re: Sweet Rocker fullcut som ski hjelm??
Skreill #131226 03/11/2008 9:56 AM
Entusiast
Entusiast

går sikkert bra men kan jo bli litt kaldt kanskje...har sett en som hadde den i bakken

Skreill #131227 03/11/2008 3:27 PM
Entusiast
Entusiast

Tror den er godkjent for padling, ikke for ski og brettkjøring, så gitt at temperaturene rundt hjelmen gjerne er kaldere vinterstid enn padletid, vil jeg strekke meg så langt som å si at det er en dårlig ide, om du vil ha beskyttelsen du trenger. Skummet i hjelmer blir påvirket av temperatur, og du vil nok heller ha en vinterhjelm enn en padlehjelm. Rocker har altså godkjenningen EN 1385, som er for padling (sjekka sweetsiden her), mens Trooper,Rambler og Rooster alle har godkjenning for EN 1077, som er vinteraktiviteter som ski og brettkjøring.

Ville nok tatt en av de tre! =)

Skreill #131228 03/11/2008 3:33 PM
Skreill Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hm.Tenkte at det ikke kunne være så stor forskjell på hjelmene de laget. Ser jo helt like ut, men det er vel kanskje det inni som teller. Plastikk er ikke bare plastikk ass?

Skreill #131229 03/11/2008 6:27 PM
Entusiast
Entusiast

Tipper ytterskallene på Rocker og Trooper er noe av det samme, mens skummet inni er pakket annerledes i de to hjelmene.

Eeeeegentlig tror jeg alle sweethjelmer er godkjente for alt, bare at Sweet er lure og sier at den er godkjent for det, men ikke det, sånn at du og jeg blir lurt til å kjøpe fler hjelmer (men jeg padler ikke, så der lurte jeg dere!).

Skreill #131230 03/11/2008 7:23 PM
Skreill Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Det er jo automatisk min tanke og. hadde jeg produsert hjelmer så hade jeg gjort det samme :wink

Skreill #131231 03/11/2008 9:59 PM
Entusiast
Entusiast

Nå fikk jeg svar fra Sweet, takk til Atle der. Bare kopierer inn hva han sa, så kan du gjette hvordan jeg fremstilte spørsmålene mine.

"Sikkerhet er viktig, og det er kun derfor vi er nøye med hva som kommuniseres. Vi er veldig glade for at hjelm etterhvert har blitt et ?akseptert? produkt å bruke i bakken, men vi ser også at det finnes aktører i markedet som gjerne kunne tatt dette litt mer ?alvorlig?. Derfor: alle våre hjelmer er godkjent/sertifisert til den spesifikke aktiviteten de er laget for. Vi har meget strenge rutiner for testing og tar stikkprøver hele gjennom utviklingen og produksjonen. Vårt enkle mål er å vinne alle tester som går på godkjenning/sikkerhet.

Nå til spørsmålet: jeg skjønner du er i det konspiratoriske hjørnet i dag J På tross av at hjelmene (Trooper og Rocker) er veldig like, er saken faktisk den at hjelmene er konstruert noe ulikt. Det viktigste for deg å vite er at dersom du skal bruke en hjelm til både ski/snowboard og kajakk bør du kjøpe Trooper da denne har den ?høyeste? godkjenningen.

Håper dette var et ok svar. Ha en strålende vinter!

//ae"

Skreill #131232 04/11/2008 2:42 AM
Skreill Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

hm!Hvis en hjelm er høyere ragert for ski kjøring enn for padling så kjører jeg lett med en padle hjelm. Er mer borti stein og dritt i elva enn jeg er på ski.

Skreill #131233 04/11/2008 3:30 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Skreill:hm!Hvis en hjelm er høyere ragert for ski kjøring enn for padling så kjører jeg lett med en padle hjelm. Er mer borti stein og dritt i elva enn jeg er på ski.

er veldig enig med deg her.. har tenkt det samme selv også hva det gjelder ryggskinne.. kjøpte min for snaue 400kr på en mc butikk i bergen.. tenkte at tåler den å bli slengt i asfalt i 100km/t må no den også tåle litt snø også.. samme med hjelmen du snakker.. tåler den å kakke i en stein i elven tåler den nok snø også.. kan være steiner på fjellet og:frown men kan jo kanskje være at den reagerer på tempratur visst det er veldig kalt visst den er produsert av et annet materiale?

Skreill #131234 04/11/2008 9:10 AM
Skreill Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hvem vet hva den er laget av. Det er nok mye det samme materialet vil jeg tro. Tipper at forskjellen er at vinterhjelmene er stuffa med litt mer fluff for varmen sin skyld. Men jeg svetter ræva av meg i padlehjelmen min og den er konstant våt med vann som er 10-15 grader. Så vil ikke tro jeg kommer til å fryse i den.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå