Sitat *Thor:jeg skal til å kjøpe rossignol scratch steeze ski jeg veier 55 kg og er 170 høy vilken lengde trenger jeg da tror jeg skal bestille 174. men er 186 et alternativ? kommer sikkert til og vokse noen cm før skisesongen
Jeg har aldri bemerket folks skrivefeil og grammatikk her inne før (selv om det til tider har fristet), men nå gjør jeg det.
For altså, Thor, jeg ble faktisk sliten av å lese innlegget ditt. Og man skal ikke måtte bli sliten av å lese et par linjer.
:frown
De to linjene er faktisk én eneste lang setning, uten noen form for tegnsetting; ingen komma eller punktum! Vel, du har et punktum helt til slutt, men der hører det ikke hjemme, ettersom et komma var hva som skulle vært benyttet!
:twisted
Noen kommer sikkert til å hevde at det å skrive innlegg på FriFlyt ikke er noen norskprøve, men f*** heller: Jeg er ganske drittlei av å se folk (og særlig folk i 14-18 års alderen) vise en så skremmende og total mangel på kunnskap om sitt eget skriftspråk!
Men, nok kritikk, jeg skal være litt hjelpsom også:
Er du en dyktig skikjører, så kan Scratch Steeze i 186 funke bra for deg. Da har du i alle fall noe å vokse med. Likevel, jeg ville nok anbefalt deg å gå for 174. Da må du muligens bytte ut i løpet av en par-tre år hvis du vokser mye. Men så har du en adskillig mer letthåndterlig ski mens du bruker den.186 kan fort vise seg å være litt VEL langt for en som er 170 høy.
Det er min mening.