Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Jackson Hole
#130760 16/10/2008 1:17 AM
looped Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Hey, sitter å tenker på hvor vinterens skitur skal legges, grunnet skole osv. så trengs det litt planlegging og kan ikke helt hoppe på restplasser dit snøen har falt nylig.. Så må planlegges litt.

Tenkte i utgangspunktet å dra til alpene med base i st anton for et 3ukers opphold, men har i det siste kommet inn på tanken om USA/canada. Spessielt Utahområde, Whistler, eller Jackson hole.

Har funnet sånn rimelig greit ut hvordan det er å komme seg til utah (salt lake c) og whistler, men ikke så mye om Jackson, hvordan by er greiest og fly til og kan man lett komme seg til annlegget ved hjelp av buss og annen kollektiv transport derfra?

Let it be snow!

friflyt nr 59
looped #130761 16/10/2008 10:49 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

I nyeste nr av friflyt står det om jackson hole. (siden du sikkert er abbonent burde du ha lest dette, om du mot formodning ikke er det, så BLI DET)

Uansett jackson hole:

Fly til Salt Lake, herfra går det daglig express buss fra flyplassen og til JH. Finnes også en liten flyplass i JH men koster mye å fly dit fra Salt Lake. Usikker på hvor langt det er fra Salt Lake til JH.

Står videre at det er ganske dyrt å bo der, men finnes unntak. F.eks The Hostel X, 3 min unna skisenteret, enkle rom med dusj/do og soverom. Koselige fellesrom og blablabla. JH har to terrengparker og det er generelt bratt og har et "barskt terreng" for å sitere FF.

Håper dette hjalp, neste oppgave for deg nå er å gå på eksponert.no og kjøpe deg et abbonement.

Reise til JH
looped #130762 16/10/2008 7:35 PM
Fersking
Fersking

Brukte mye tid på dette ifjor. Hadde tenkt å fly til Denver å kjøre derfra.MEN fant ut at det kostet bare 500 (pris ifjor) ekstra å fly til Jackson via Denver, besteløsning !!(stavanger-frankfurt-denver-jackson) Eneste ulempen var at vi kom 1.5 dager for sent frem :-(. Men vi hadde ikke kommet inn i dalen med noe annet fremkostmiddel heller. Teaton Pass var stengt pga storm.Og flyene som lander der er ikke småfly, men fullvoksne i 737-klasse. Været forandrer seg utrolig fort i dette området.Vi leide to leiligheter i The Aspens (midt mellom skisenter og byen), brukte Jackson Hole Reservations. Veldig gode priser, men det har selvfølgelig sammenheng med dollar kurs i februar. Gode transport muligheter med shuttlebus til og fra skisenteret. Det gikk også busser til byen.Utrolig sted - har vanvittig lyst til å dra tilbake. Helt unik atmosfære. Forøvrig det eneste skisenteret jeg har opplevd å ikke komme hjem pga snøstorm, satt i shuttlebus i 2 timer da "the Windy Mile" var blåst igjen.

Re: Jackson Hole
looped #130763 18/10/2008 2:47 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg synes det er skuffende at ikke flere svarer på dine spørsmål "looped". Tilogmed jeg kjenner ganske mange som har vært der. To som var der jan-feb 2008 reiste ruten Gardermoen-Frankfurt-Denver-Jackson. De bodde på The Hostel X (behagelig pris og brukbare rom) halve tiden og privat resten. Jeg forstod det sånn at sesonkort medførte gratis buss til Jackson. Januar og halve februar 2008 var helt fantastisk mht snømengde. Nå vet jeg ikke hvor lenge du har tenkt å bli men jeg reagerte på de høye heiskortprisene, noe som muligens er vanlig i USA. Det kan spares ganske mye ved å bestille flybillett tidlig.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå