Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skredsøker
#130674 13/10/2008 2:31 PM
Kurt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har noken tips, anbefaliger eller erfaringer.Har funne en til en som eg lurer på,Ortovox D3-DIGITAL

mammut pulse
Kurt #130675 13/10/2008 3:03 PM
Medlem
Medlem

har hørt at mammut pulse skal være et veldig bra alternativ.

Den er stappa med praktiske løsninger.

Re: Skredsøker
Kurt #130676 13/10/2008 3:58 PM
mik Offline
Fersking
Fersking

Søk på forumet her. Er mange tråder om dette temaet.

Etter grundige undersøkelser endte jeg opp med en Pieps DSP. Den er nyinnkjøpt, så jeg kan desverre ikke bidra med erfaringer ennå. Leste mye positivt om den i forkant og fikk såvidt prøvd den et par ganger sist vinter. Det ble utslagsgivende for meg. Sitter likevel med et inntrykk av at det spiller mindre rolle om man velger DSP eller Barryvox Pulse, som var den andre kandidaten.

Kurt #130677 13/10/2008 6:52 PM
lws Offline
Fersking
Fersking

Begge alternativene nevnt ovenfor er gode alternativer. Det viktigste er uansett at du er godt kjent med den modellen du velger slik at du faktisk klarer å holde hodet kaldt og bruke den om du skulle være så uheldig. Generelt er det en del som hevder at BCA Tracker DTS er veldig lett å bruke. Selv har jeg Barryvox Pulse, og synes den er enkel og grei og bruke.

Bruk.....
Kurt #130678 14/10/2008 8:05 AM
Medlem
Medlem

Det er litt som med kondomer: Det viktigste er at du bruker det ? ikke hvilket merke det er.

Har du lite penger er kanskje den beste skredsøkeren den billigste: Pieps Freeridehttp://www.pieps.com/de/pieps-freeride.html

Har du råd til det beste til å redde livet til dine kamerater så bør du kanskje gå for en 3-antenne søker. Det er en god webside om søkere skrevet at en uavhengig amerikansk entusiast som etter det jeg vet ikke har aksjer i noen av selskapene: http://beaconreviews.com/transceivers/index.htm

Here are the test conclusions:? My top picks are the Ortovox S1, the Pieps DSP and the Pulse Barryvox. They have long ranges, allow you to suppress a transceiver during a multiple burial, and their third antennas are excellent at dealing with spikes. The S1 has a unique display, the Pulse has a rich set of features, and the Pieps is easier to use. ? Second place is a four-way tie between the ARVA Advanced, ARVA Evolution+, Barryvox 3000. and the Tracker DTS. These are all solid two-antenna transceivers. ? Third place is a tie between all of the single-antenna beacons (e.g., the Ortovox F1 and M2). These are fine avalanche transceivers with great ranges, but they require significantly more skill and practice.

The bottom line is that any of the transceivers ranked three-stars or above are fine as long as you learn how to use it and practice frequently. I would rather ski with a skilled rescuer wearing a lower-ranked beacon than with an unskilled rescuer wearing a higher-ranked beacon.

Kurt #130679 15/10/2008 6:40 PM
Kurt Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for mange gode svar . Har bestilt meg en Pieps DSP fra conrad sport:-) Gleder meg til å få fiklet litt med den :-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå