Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Frikjøring i Tyrkia!?
#129820 28/11/2004 9:38 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg lurer på om noen har tips til frikjøring i Tyrkia. Jeg skal til Tyrkia i månedsskiftet februar/mars og lurer på om noen har noen tips om bra steder å dra.

More than words
OP Offline
More than words

I den kurdiske (østlige) delen ligger de høyeste fjellene. Jeg har desverre ikke vært der ennå, men går med planer en tur, og har i den anledning snakket med kjentfolk, og søkt litt på nettet.

Fjellene nærmest grensen til Irak (opptil 4134 moh), skal være flotte, men litt trøbblete p.g.a. konflikten mellom PKK og den tyrkisk hæren. Tyrkiske soldater kan i følge mine kilder være litt løse på avtrekkeren, slik at det kan være ugunstig å bære på avlange gjenstander i dette området.

Lengere nord sies det nå å være mindre risiko for å havne i skuddlinjen. Her er A?r? også kjent som Ararat, høyest (5165 moh), mens Süphan Dagi (Sippan på Kurdisk, 4058moh, nordvest for Van-sjøen) sansynligvis er det beste fjellet for frikjøring. Sippan skal i følge rykter ha over 3m knusktørt pudder i februar/mars.

More than words
OP Offline
More than words

Har vært på ski i Ercieyes og AlaDaglar i nærheten av byen Kayseri, omtrent midt i landet. Veldig fint, men kun om du går til topps selv. Skianlegget i Ercieyes er ikke mye å skryte av. Sjekk denne linken: http://www.turkishembassy.org/traveltourism/activitiesmountaineering.htm

More than words
OP Offline
More than words

Du bør sjekke ut mulighetene for heliskiing. Har hørt det skal være muligheter for det, og regner med at prisen ikke er avskrekkende.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå