Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
canada
#129711 06/12/2004 8:11 PM
More than words
OP Offline
More than words

jeg skal til Canada i februar har noen gode tips på hvordan skaffe billig billett til Vancuver??

More than words
OP Offline
More than words

sjekk ut lastminute.com og ba.com, flyr selv til vancouver på mandag og fant den billigste billetten på lastminute, med british airways..

More than words
OP Offline
More than words

Vet ikke om det funker visst du bestiller fra Norge, men blir ofte mye billigere aa bestille reise fra London til Vancuver, og London Oslo (hvis du reiser fra Oslo da) for seg selv. Bestiller du med SAS hele reisen i ett, vil du betale ca 7500 for billigste billett. Ikke gjoer det paa nettet, men ring og bestill. Noe billigere enn det tror jeg du skal slite med aa finne, hvis ikke taktikken nevnt i begynnelsen funker. (er redd du da maa bestille reisen til Vancuver fra UK, og det blir vel vanskelig)

More than words
OP Offline
More than words

sjekk ut www.amadeus.net eller eventuelt www.gotogate.no. Det beste er som regel å gå inn på de respektive flyselskaps hjemme sider for å bestille. Unngå å gjøre som McHumleTwist anbefaler, bestiller du 1 og 1 strekning har du ingen tilknytningsrett på din billett, blir det forsinkelser må du sannsynligvis kjøpe ny billett hvis du har kjøpt billigbillett.

More than words
OP Offline
More than words

Sant nok, men har selv spart ca 2000 hver gang jeg har gjort dette (og det er en del ganger), så det kan jo være verdt å heller da bestille billett til/fra London slik at du har god tid imellom flightene. Dessuten vil Europeiske reiseforsikring (hvis du har det, og det bør du) dekke ekstrakostnader hvis du blir forsinket og ikke rekker flyet videre, så lenge du har 1 time i mellom flightene. Men uansett, går vel ikke uansett om reisen bestilles fra Norge da, så.. Hehe!

Det å bestille fra nettsiden til SAS er derimot helt IDIOTISK! Ring heller, si at du ikke kommer inn på siden og spør om de kan hjelpe deg. Da slipper du å betale ekstragebyret (hvis du ikke er jævlig uheldig da), og de finner mye billigere billetter enn det som oftest ligger på nettet. Dette har jeg også erfart flere ganger. En gang var forskjellen på 7000,-

Fly til Seattle!!!
More than words
OP Offline
More than words

Flyavgiftene er mye mindre i Usa enn i Canada. Derfor lønner det seg ofte å fly til Seattle. Fra Seattle koster det ca. 100 kroner med buss til Vancouver. Det tar 3 1/2 time. Seattle er en fin by med et par Starbucks.

More than words
OP Offline
More than words

måtte du betale for billetten da? Tur-retur oslo-vancouver...

More than words
OP Offline
More than words

Jeg drar også til Canada i Februar, KLM tar ca 5800 for tur retur bilett

hvor mye for boplass?
More than words
OP Offline
More than words

ok. hvor lenge skal du vere der da? billig boplass da, eventuelt hvor mye?

More than words
OP Offline
More than words

Blir en månde. 20 Feb til 20 Mar. Skal vel antagligvis bo på noen bilige pensjonater/herbergKommer vel til å dra litt rundt, regner med å leie bil en del av tiden.Drar sammen med broden, Jeg kjører telemark og han brett.En du?

More than words
OP Offline
More than words

har vel ikke tenkt å reise i år, men skulle gjerne tatt meg en tur over atlantern for å stå på ski. lurte egentlig berre på hvor mye en må regne med på en slik tur. 1 mnd til 2...

More than words
OP Offline
More than words

Sjekk www.Kelko.no for priser. fant fra Trondheim til Vancouver til 6500kr, KLM hadde priser ned mot 4500kr for studenter som ikke skal være lengre enn 1 mnd. Men siden vi skal være 3 mnd så gikk ik d :(3jan drar vi laugh

More than words
OP Offline
More than words

Har vært to ganger over there. Begge gangene kjøpte jeg billetter via restplasser.no. Begge gangene betalte jeg ca 4000 t/r . Billettene ble kjøpt et par måneder før avreise. Så hvis du venter til rett før du skal reise, så får du det sikkert enda billigere. Husk hvis du skal ha leiebil så er det billigere å ta sammen med billetten.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå