Hva gjør dere når dere kjører i forskjellige lys, bytter dere glass hver gang, eller har dere egene briller til dagslys, tåke, flatt lys og kveldskjøring????
det kule glasset er best i flat lys (har ikke prøvd rødt så mye, men folk skryter av det og).skal du bare ha et par så ville jeg valgt oransje, det er greit nok i flatt lys og ikke for lyst til litt sol... jeg har en gul linse og en med speilglass...
Rødt glass til flatt lys. Som samtidig slipper inn mye lys. Gult glass som slipper inn enda mer lys til kveldskjøring og svart/mørkt glass som slipper lite lys inn til dager med sterk sol. Ellers så finnes det jo vanvittig mange nyanser, så det går jo an å inngå et kompromiss dersom man ikke vil kjøpe flere briller/glass
Må og skille mellom mørke å "lys" glass...dette vil jeg si er mer viktig en ka farge glasset er...du kan jo få gul og oransje/rød men speil å då hjelpe ikje uansett farge viss det er flatt lys!! Så glass (linser) som slipper inn mye lys for flat lys forhold å glass som slipper inn lite lys for sol dager!!