Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Innleggsåler på alpin støvler.
#129659 08/12/2004 2:43 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hei,

Noen som har erfaring med innleggsåler på alpin støvler, evnt. tilpassede såler? Har problemer med at foten beveger seg litt inne i skoen når jeg drar på. Føler kanskje at jeg må bygge opp litt i høyden eller bygge opp under midten av fotsålen. (Nei, skoen er ikke for stor!!)

har samme problemet!
More than words
OP Offline
More than words

skoen min er heller ikke for stor, men sklir litt... og blir fort kald på føttene.. om det er noen som har tips for det problemet også?

Støvlene ER jo for store da,
More than words
OP Offline
More than words

dvs selv om lengden er passe, kan volumet være for stort, og da skidder man rundt der nede....

Det hjelper med oppbygde innersåler, som er bedre formet til fotsålen enn de vanlige innersålene i alpinstøvler.Selv bruker jeg grønne Superfeet Synergizer såler. Funker helt greit men ingen stor revolusjon... www.superfeet.com

De fleste ytterskall dekker flere innerstøvel-størrelser, og liten innerstøvel i stort skall kan bety at støvelen må spennes noe sinnsykt for at man skal sitte fast. Særlig i varmt vær. (Både skall og innerstøvel blir mykere og lettere å skvise inår de er varme.)

Flat såle UNDER innerstøvelen hjelper også, fordi den reduserer volumet i skallet.

Mange gode støvler selges med pads til å lime på utsiden av innerstøvelen for å optimere passformen. Over vrist, rundt ankelknoke osv. Selvklebende puter kan man uansett få tak i mange steder, og eksperimentere litt selv med klippe og lime...

Når du skal kjøre, bør du flekse forover skikkelig et par ganger, slik at hælen kommer godt bak i støvelen FØR du spenner dem.

Mulig alt dette var utprøvd allerede, men uansett....

Prøv med foam innerstøvler
More than words
OP Offline
More than words

Jeg hadde samme problemet og løste det med et par conform'able foam innerstøvler, tilpasset hos Anton Stabekk. Fantastisk bra å kjøre med + glitrende komfort. Det finnes også andre spesialtilpassede innerstøvler som muligens er litt billigere. Du må selvfølgelig også skaffe deg et par spesialtilpassede såler - her er det mye å velge mellom. Det er kommet en ny bootfitting butikk på Skøyen som sikkert er verdt å besøke for å sjekke ut mulighetene.

More than words
OP Offline
More than words

Ikke Anton vel?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå