Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Utstyr og Image
#129605 09/12/2004 5:19 PM
More than words
OP Offline
More than words

Jeg begynte med slalom i 1982. På den tiden var det "obligatorisk" med hjelm for alle under 10 år.Jeg husker godt da jeg fikk lov til å kjøre uten.

Nå har jeg imidlertid blitt "vant" med at folk bruker hjelm, dermed er terskelen lavere... hjelm er blitt mote for folk som ønsker å tilhøre "ekstrem-segmentet" innen skikjøring....

Det er etterhvert blitt ganske mange som kjører i preppa løype med hjelm, beeper, sekk og skredsøkeutstyr. Hva er poenget??selvsagt er det overordnet at folk bruker sikkerhetsutstyr, men det blir liksom helt feil...

Når jeg nå har vurdert å gå til anskaffelse av hjelm blir jeg også en del av mote-bølgen, og det ønsker jeg ikke å være..Finnes det hjelmer som er så tynne at man kan skjule den under luen?

Den jævla "hypen"...ass!

Coup eller countercoup?
More than words
OP Offline
More than words

Sier ikke mer jeg! Opplagt problem med refleksjon i hvertfall...

More than words
OP Offline
More than words

så er det jo en ganske STOR forskjell på "gamledagers" hjelmer og hjelmene du får kjøpt i dag! Designet er jo mye bedre og det ser ikke ut som du har en bowlingball på hodet!

Det me skredsøker og sånt har jo blitt populært fordi folk søker mer utfordrende steder og stå på ski, pluss at det er så lite og lett at det skader ikke å ha det i sekken!

More than words
OP Offline
More than words

så er det jo en ganske STOR forskjell på "gamledagers" hjelmer og hjelmene du får kjøpt i dag! Designet er jo mye bedre og det ser ikke ut som du har en bowlingball på hodet!

Det me skredsøker og sånt har jo blitt populært fordi folk søker mer utfordrende steder og stå på ski, pluss at det er så lite og lett at det skader ikke å ha det i sekken!

More than words
OP Offline
More than words

Du har PROBLEMER!

More than words
OP Offline
More than words

Fortsår du ikke poenget med å kjøre med hjelm i løypen?? Tenk deg at du er uheldig og faller! Ja jøss det hender i blant at man slår seg og dersom man skulle være uheldig å lande på huet, så kan det være greit med en hjelm på hodet (kjipt å være grønnsak). Folk som kjører med skredsøkeutstyr i løypen, har gjerne benyttet seg av skiannleggets mindre sikre områder i løpet av dagen. Ja folk dør i skred, tom i skiannlegg. Dersom man kjører mye utenom løypene kan det være kjekt å være godt forberedt dersom uhellet er ute. Hvem bryr seg om mote? Dette har nok mer med sikkerhet å gjøre...

More than words
OP Offline
More than words

Klager egentlig ikke på hjelmbruk i løypen....Men hevder at det er en god del "overkill outfitting" i løypene rundt omkring!

More than words
OP Offline
More than words

Det er da bedre med en hjelm for mye enn en for lite?

Det som bekymrer meg er at folk kjøper skredsøkere og spader og greier og så kan de ikke bruke det skikkelig så det gir en falsk trygghet. Men igjen... bedre med en skredsøker for mye enn en for lite.

More than words
OP Offline
More than words

Holdninger redder liv....

Bidrar du til å gjøre hjelm upop er du kjip

Tenk på Line Østvold, freak accidents kan skje...

Dog enig med deg i noe.... Skredsøker og isskruer er overkill i Tilbringer'n liksom...

Men for all del.... Kjør uten hjelm om du vil. Ække pappan din

More than words
OP Offline
More than words

du må ha ramla en hel del uten hjelm du.......

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå