Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Videokamera
#129587 10/12/2004 1:43 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Driver å vurdere å skaffe meg videokamera denne sesongen. Noen som har noen tips?Er på jakt etter et kamera som tåler en liten støyt, (for eksempel som man kan ha på innsiden av jakka uten at fukt o.l. tar knekken på det.) og det må kunne ta bra utendørs action shots.. Helst under 10 000,-


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

ingen som har noen tips?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Å finne et lite kompakt videokamera som tåler røff behandling som fuktig luft er desverre en drømmetanke. alle kompakt kameraer nå har meget lite beskyttelse, problemet er ikke vann men at det slår seg i mekanikken når man tar det fra kaldt til varmt. Du må nok desverre langt over 10000 skal du finne noe kameraer etter ditt ønske. det beste med tanke på ønsket ditt må være kameraer med annen teknologi en MiniDV, helst kun intern minne. Det er kameraer på markedet med internminne på minst 4GB, disse har ingen bevegelige mekaniske deler og tåler betyldig mer "bank". Problemet er bare at der er meget dyre og at bilde kvaliteten ikke er blant de beste,

Jeg anbefaler deg heler å sette pengene på sparegrisen din i ca 20år. regner vi med en rente på 4% vil du i løpet av disse årene tilslutt sitte med kr 21911... Men da har nok teknologien gjort store fremskritt og alt du ønsker deg koster kansje under 10000. :-)

Uansett lykke til


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Du kan ikke tenke slik som Frode. For da får du deg aldri elektronisk utstyr. For utviklingen går kun oppover. DVS. billigere utstyr.

Var jeg deg ville jeg godt får et kompakt mini DV kamera til rundt 4000. Disse har rimelig god kvalitet på bildet og små og lette og ta med seg.

F.eks: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/no_NO_B/-/NOK/El_DisplayProductInformation-Start;sid=HLgstAE4ODAskkCC8CnvVQIce3beobUk_Pc=?ProductID=QsTD4QjoWG0AAAD8Jr3lcirk&CatalogCategoryID=wJMKBymftkoAAADrWeVUz9Bt&filename=productpage_text%2cproducttype_text%2cprodtypes_vartypes_text


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Det var en smule spøk i forige innlegg. men..... Ikke tenk på å ta de med deg i bakken en halv fuktig dag. Jeg reparerer slike proudukter og vet at det er store problemer med at det "slår" i mekanikken når du tar dem fra kaldt til varmt. Vist du ikke følger de enkle reglene for å beskytte kameraet, skal jeg garantere deg en holdbarhet under 1år. Og fukt vil ikke bli dekket. Gjennomsnittlig rep. kost på et digitalkamera ligger fort opp mot 2000.-


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Du da bruker kameraet en kjølig dag. Ta batteriet ut og legg det inn ei stund før du bruker det igjen.

Det skal vel gå bra?


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

du tar og pakker kamera inn i en pose og knyter igjen så går all fuktigheten i posen og ikke kamera. Funker knall.. Og det er en som har fått amandaprisen for filming som ga dette tipset.. og han filme EN GOD DEL!!


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

http://no.nomatica.com/

seriøst og rimelig sted og kjøpe kamera, blir ekstra billig med den kronekursen vi opplever nå.

Kjøpte kamera der for en stund tilbake og er veldig fornyød med hele opplegget.


Vet at du ikke skulle ha helmet cam,
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551


Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå