Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Liten, lett og god på ski. Funker stive ski?
#129285 29/12/2004 12:18 PM
More than words
OP Offline
More than words

Skal kjøpe nye ski nå og lurer på: veier bare 62 kg (kun muskler såklart...), er stockli stormrider dp 186 for stive for meg, har hørt mye bra om dem men vil ikke ha ski som jeg ikke får utnyttet egenskapene til. Er årntli' god på ski og liker stor fart/store svinger og tenkte å oppgradere mine intuitiv 74 til noe med litt mer spenst og flyt.. Andre forslag ved siden av Støckli sine?? Hva med ProRiderne til Dynastar?

More than words
OP Offline
More than words

Driver og leter etter noen Kneissl T@nker i 190 cm for å bruke som alpinski. Disse skiene i 180 cm kunne kanskje passet deg fint. Sammenlignbare i stivhet med Dynastar prorider og Völkl Explosive.

Jeg veier 70 kg og bruker Explosive i 190 cm som telemarkski. Alle sa at det skikjøpet var helt på trynet og i starten føltes det som om det var litt "overkill", men nå er det de beste telemarkskiene jeg noen gang har hatt på beina. Så lenge du er i form og har kjørt rimelig mye på ski så er det egentlig ikke store, stive ski noe å være redd for.

More than words
OP Offline
More than words

TEST ATOMIC!

Stive vs myke ski..
More than words
OP Offline
More than words

Har prøvd Stormrider DP 195 og veier selv 60kg. Dette var litt overkill, men allikevel veldig morro. Hvis du trøkker til skikkelg sitter det som ikke noe annet, men hvis du gir deg litt spretter du bare rundt på en stein hard planke.(Bare prøvd den i preparert bakke)Tror skia på 186 vil funke bra for deg hvis du har tenkt til å presse på hard.

Det negative med Stormridern er at den har en veldig stiv fremski noe som ikke fungerer så bra i pudder. En jeg kjenner som er sinnsykt god på telemark(norgesmester) sier at fremskia har en tendens til å dukke under pudderet hvis du har stor fart ned et heng og skal ut på flata....

Selv har jeg godt for Vølkl Gotama som er en noe breiere ski som er har endel mykere fremski og mye bedre flyt i pudder. Det går gjennom alt, men er selvfølgelig ikke det beste på is, men da er det bare å kvesse kantene og du får det til å sitte uansett..

God ski tur!

More than words
OP Offline
More than words

Dette skulle hvere noe av det komplette du kan få. I den sjanger men kjøre selv T@nker men ikke den letteste skia men funke meget bra.............Skulle gjerne prøvd 880 skia kommer meget godt ut i tester.Lykke til...........Meget gode kjøre forhold på Vassfjellet

I tillegg til de nevnte
More than words
OP Offline
More than words

Explosive, T@nker, Prorider og Stormrider så kunne kanskje "Bro Model" være noe? Har ikke prøvd, men den lages i 188 cm og du kan velge den med stiv fleks. Den har fått gode kritikker, ser litt uvanlig ut og med ddagens dollarkurs og magnum.no (jetcarrier) så koster det ikke skjorta.

www.pmgearusa.com

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå