Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Offpist - forsikring
#128786 17/01/2005 8:46 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hvilke forsikringer bruker dere som står offpist?

Skal ned til Alpene nå.. kommer jo massse snø denne uka smile

Har reise forsikring men er vel kanskje lurt å tegne noe mer.. en vet jo aldri hva som kan skje...

offpist forsikring
More than words
OP Offline
More than words

Sjekket med europeiske reise forsikring. Dei skulle ha 350 kr ekstra for ei veke med offpist forsikring. Eg har tenk å kjøpa den når eg skal til alpene i februar.

More than words
OP Offline
More than words

i val thorens selger de en egen offpisteforsikring sammen med heiskortet, koster 2 euro pr. dag. Den dekker ALT!

More than words
OP Offline
More than words

kjeda deg på jobben....?

More than words
OP Offline
More than words

CN er så vidt jeg vet bare å få kjøpt i Frankrike, men er jævlig bra, og gjelder over hele verden. Tror jeg betalte 42 eurogærninger. Den gjelder fra 15. oktober og ett år framover. Du kan også kjøpe dag for dag sammen med heiskortet. Skal se om jeg finner url for info. På god fransk maner er webkjøp umulig. Imidlertid fant de på et tidspunkt ut at det var litt upraktisk med 15. mars som startdato for forsikringen, så det er jo en framgang at det nå har blitt sesongstart i stedet.

Carre Neige vs Carte Neige
Fersking
Fersking

Brukte litt tid på å finne ut av dette i vinter:Carte Neige ser ut til å være for hele sesongen, Carre Neige er det man kjøper til skikortet for noen få dager. Det siste fungerer fint dersom man skal være i et skiheissystem en uke, men fungerer dårligere dersom man reiser rundt mellom skisteder fra dag til dag, på sparket, da man ikke får kjøpt Carre Neige før man har kjøpt skikort.

Fersking
Fersking

Jeg spurte Gjensidige om dette - om forsikringen dekket transport fra utenfor asfalt og preparerte løyper. Jeg fikk et ytterst arrogant avar tilbake "Se vilkår", enda det gikk fullstendig klart frem av min skriftelige forespørsel at vilkårene hadde jeg lest fra første til siste paragraf. - Konklusjonen må være at norske forsikringer ikke er til å stole på, i det øyeblikk man kjører utenfor preparert løype. - Med et mulig unntak for Europeiske "Offpiste"-forsikring. (Skulle likt å lese vilkårene deres, men får dem ikke lastet dem ned.) Men Europeiske har fra før denne fantastiske klausulen om at dersom du reiser til et tredje land, og reisen ikke var kjøpt i Norge, så gjelder ikke forsikringen. D.v.s. at dersom snøen falt i Italia, så gjelder ikke forsikringen når man kjører over grensen. (Fantastisk hva?) - Foruten Carre Neige og Carte Neige, så finnest det en del britiske forsikringer som også går lengre enn til asfaltkanten. For en sammenligning og litt mer info, se følgende to linker: http://www.pistehors.com/backcountry/wiki/Articles/Comparison-Of-Snowsports-Insuranceog http://www.natives.co.uk/news/2004/10/16cart

Gratis 'forsikring' i bunnen:
Fersking
Fersking

Nedenstående link går til bestilling av bevis for medlemskap i folketrygden. Det kan kanskje spare noen hundrelapper eller papirtrøbbel hvis man trenger legehjelp i utlandet. (Med denne i lege-enden, og Carte Neige/Carre Neige/andre(?) i terreng-enden, så kan det være interessant å vite hvor smal den medisinske delen av norske reiseforsikringer begynner å bli i EØS+Sveits)http://www.trygdeetaten.no/default.asp?strTema=utland&path=europeisk_mrhelsetrygdkort

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå