Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bindings Montering....
#128750 19/01/2005 10:47 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har et par PocketRocket som det er bindinger på,men jeg må flytte bak bindingen litt fram for at de skal passe tll mine støvler.

De har vært flyttet før og de gamle hullene er tettet med plast propper. Det jeg da lurer på er om det fungerer å bore nye hull i pluggene og montere bindingen der igjen? For de gammle hullene er der jeg trenger å ha bakbindingen nå...

More than words
OP Offline
More than words

Trenger hjelp fort!

Det "går"
More than words
OP Offline
More than words

men du kan ikke bruke vanlig trelim nå. Bruk epoxy (plenty av det) og litt revet stålull (uten såpe) nedi hullet før du skrur i skruene. Skal du gjøre det enda heftigere bruker du helicoils (litt tricky), men epoxy og stålull funker fint det og skal være mer enn sterkt nok. La det tørske skikkelig før du bruker skiene.

More than words
OP Offline
More than words

Hvis de er plugga med plugga for det formålet, så er de laget så de skal være enkle å kunne drille ut. Hvis hulla var i god stand før de ble plugga, så er det bare å drille de ut og skru de ned igjen med trelim, eller annen monteringslim.

(vet ikke hvor sant det er, men det sies at epoxy "smelter" skumkjerna på ski som PR.)

Smelting av skumkjerne
More than words
OP Offline
More than words

Hvis det er skumkjerne i PR-skia, så er nok epoxy det beste. Det skal ikke smelte skumkjernen. Men styr unna polyester. Det kan smelte skummet. Jeg ville brukt stålull og rikelig med epoxy(to-komponent), som tidligere nevnt her. La det herde over natta før du bruker skia.

Styr unna hurtigepoxy
More than words
OP Offline
More than words

Pga at den kjemiske prosessen ved herding skjer raskt, avgir den også mye mer varme enn vanlig epoxy. Det kan smelte en skumkjerne i verste fall. Jo tregere herdingen skjer, desto mindre varme utvikles.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå