Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gotama vs AK Maiden
#128743 20/01/2005 1:18 AM
More than words
OP Offline
More than words

Samme pris, samme bruksområde.. Vurderer begge skiene men lurer på om noen har tips om kvalitet og hvilken funker best i "vekslende" føre.. Hørte at Gotama har blitt litt stivere siden i fjor? Takk på forhånd!

More than words
OP Offline
More than words

Bare kjørt Gotama, og ja den er litt stivere siden i fjor siden det er noen metallister over sideveggene som skal hindre skader på topplaten. I tillegg er kantene kraftigere (skikkelige saker) og belegget tykkere. Sideveggene i tre kan fortsatt sprekke, husk å olje dem ganske ofte. Kjenner ikke Made'n AK annet enn at det er Kahuna i ny drakt. Visstnok veldig myk (Gotama er også myke ski). Smak og behag tror jeg.

Olje sidekanter på Gotama??
More than words
OP Offline
More than words

Litt pussig at det skal være nødvendig å olje sidene på Gotama. Kan det virkelig være tilfelle??? Oljing av plank trodde jeg tok slutt en gang på 70-tallet.

Olje sidekanter på Gotama??
More than words
OP Offline
More than words

Litt pussig at det skal være nødvendig å olje sidene på Gotama. Kan det virkelig være tilfelle??? Oljing av plank trodde jeg tok slutt en gang på 70-tallet.

More than words
OP Offline
More than words

Jepp. Hvis du er lur oljer du dem! De er av ubehandlet tre. De er jo der kun for utseendet, men så er jo Gotama ganske vakre ski også.

More than words
OP Offline
More than words

olje de med hva? (er ikke noe teknisk når det gjelser oljer, tre og sånne greier...)

Ikke at jeg har noen fasit
More than words
OP Offline
More than words

Men jeg har brukt "kinesisk treolje" (ikke fra kina :P). Tok den hjemme hos foreldrene mine. Skal være det beste for å forhindre sprekker i utemøbler av tre. Kanskje importøren vet om noe bedre, men jeg synes dette funker veldig bra. Du bør vel finne det på byggmakker og lignende steder...

http://www.leathermaster.no/produkter/treverk/kinesisk_treolje.htm

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå