Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
God morgen, Røldal Skisenter. På tide å våkne!
#128551 28/01/2005 11:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Det kan seriøst ikke være noen som orker å dra til Røldal i helgene lenger. Hvem blir fristet av 1 times kø for å få heiskort, og deretter 20 - 30 min kø pr heistur. Nå må Røldal skisenter komme seg opp av soveputa si, snømengde! Det holder ikke i lengden. Her må det vertfall ansettes flere folk, slik at det er mulig å få seg heiskort før lunch. Heiskapasiteten må vel også bedres dersom Røldal fortsatt skal være et bra skikjøringssted, også på lørdager og søndager...... Synspunkter????Hva skjer forresten med RFC 2005??

More than words
OP Offline
More than words

Det er helt vannvittig å måtte stå tre kvarter i kø for å få heiskort. I tillegg så står heisene altfor ofte, og køene allerede i januar minner om påsketilstander.

Dette er ille. Og hvorfor er t-krokene i heis nr. 2 erstattet med tallerker???? Latterlig!

More than words
OP Offline
More than words

kan kjøpes på shellstasjonen i ølen.. greit for oss på vestlandet:] -bare forhåndprogramerte kort vel å merke, de kan ikke programmere key-cardene der...

de selger også heiskort til sauda..

More than words
OP Offline
More than words

Sakset fra skiinfo:"Til dere som kommer fra Haugesund og Stavanger område eller på E-134 forbi Ølen , så er det mulig og kjøpe dagskort for voksne og barn på SHELL-stasjonen i ØLEN.Det er samme mulighet på Shell stasjonen i Røldal. "

More than words
OP Offline
More than words

Hvorfor reiser dere til Røldal , når dere synest allt er bare dritten da ?Men kutt ut så blir det bedre for oss andre som liker oss der !!!

Og , det var helt greie køer sist helg. Noe må man regne med når alle skal på ski samtidig.

Men skriv ditt navn da.. så svarer de i senteret deg kansje , eller er det feigheten lenge leve.

More than words
OP Offline
More than words

I følge arrangøren blir det RFC 22.-24. april.Påmelding mest sannsynlig i mars.

More than words
OP Offline
More than words

Det høres bra ut i Røldal. I Eikedalen var det over 1 time for og kjøpe kort. Fikk 5 turer på lørdag.

More than words
OP Offline
More than words

kan holde seg langt unna røldal. Kortkøen var da ikke så lang. jeg stod en halvtime i kø og tok ikke nevneverdig skade av det.Går ikke an å bygge heiskapasitet som passer til de 5 dagene i året det er mest besøk. Men det hadde ikke gjort noe å få t-kroker i steden for skål og i tillegg litt mer fart på stolheisen..

More than words
OP Offline
More than words

ikkje for å whine men jeg er enig i at det skal være mulig å få vekk kort køen.....et lide irritasjons moment. som det kan gå ann å informera folkå i røldal om slik at de kan laga et bedre skisenter.......

fortell meg hvis eg har feil, men det er vel det som er målet??????

More than words
OP Offline
More than words

Jeg skal nok ditt til vinterferien. Er det seriøst så jævlig mye kø der?? Er det lengre kø enn andre steder(som turisthølet Beitostølen)? Svar seriøst!

Det er ikke så ille
More than words
OP Offline
More than words

...men vi som har vært der i flere år nå har blitt litt bortskjemte. Det er nesten ikke køer i Røldal utenom påsken (bortsett fra noen helger med drømmevær).

Det som er litt spesielt i år, er at det har vært lange køer allerede i januar, og da tenker jeg spesielt på køen for å få kort på lørdagen, og ikke minst køen i heis fire.

Jeg synes at vi må finne oss i dette. Dersom det blir slik hele sesongen, og også neste sesong...ja da kan vi begynne å syte.

Vi har tross alt vært "alene" der oppe i flere år

More than words
OP Offline
More than words

Så lenge man betaler for en tjeneste, har man lovt til å komme med sine meninger om det man betaler for, punktum.

Rølal MÅ gjøre noe snart, det ER for mye folk, punktum.

Det var rett og slett lite intelligent å bytte ut T krokene, punktum. Hva tenkte de på? Er tallerkner billigere en t krokene? Skulle de spare penger?

Røldal har en sjangs nå til å bli noe stort, noe veldig stort. Men dette krever innsats av de som driver trekket. trekket eh, trekker hele bygda med seg.

En hører ofte om at noen HADDE sjangsen til å bli noe, noe stort, men de var ikke flinke å "foredle" det de hadde. Så sitter de der, ensomme og forlatte (og mest sansynlig bittre....)

t-kroker vs. tallerken
More than words
OP Offline
More than words

Tror neppe de har byttet til tallerken for å minke kapasiteten i anlegget. Det ville vert et skritt fram og to tilbake for R.S. Dette kan sikkert R.S.-crewet svare på..!Og "Telesaint",husk at den enorme pågangen er like stor/større omstilling for R.S. som det er for brukerene, minst...Men med den enorme pågangen lukter det kun investeringer av.Kan vi ikke være litt tolmodige og ikke "hugge hodet" av R.S. etter et par helger med kø?Makan.

Røldal-folket ubrukelig til alt!
More than words
OP Offline
More than words

Er det noen som synes det er skikkelig service i håradalen?først kommer du opp,en feit mann i wenaas dress peiker deg inn siden for å parkere,der du kommer deg ut av bilen.Står tre kvarter å tripper for å komme deg opp i bakkene,mens ei sur kjerring sitter alene å tar alle kundene.Når du først har kommet deg ut av køen,risikerer du at stolheisen ikke går,å du må stå 15min i kø,å da har det allerede gått 1time,så kommer du opp i 2trekket,der er det stor kø,står 10min i kø,30sek kjøring.Når du reiser opp å det er fint vær,går 2/3deler av dagen til å stå i kø.Skjerpe dere oppi Røldal!

More than words
OP Offline
More than words

Hva i helv... har parkeringsvakten med dette å gjøre?Dette er et debattforum og ikke en plass for drittslenging.

More than words
OP Offline
More than words

Gå topptur gutter og jenter, gå topptur...Ingen kø, gratis og god trening!

More than words
OP Offline
More than words

Vi i Røldal Skisenter ser og at det er køer , men man kan ikke ha en kappasitet som svelger de store innrykkene.

Vi prøver på best mulig måte å løse de problemene som oppstår for våres del og gjestene, da dette med heiskortkøene ble et problem ordnet vi med en mulighet som gjorde at det går an og kjøpe heiskort på Shell-stasjonen i Røldal og Shell-stasjonen i Ølen.

Dette med og bytte ut t-krokene på heis nr. 2 til talerken er fordi vi økte kappasiteten med 20 % . Dette pga. det er dobbelt så mange talerkener , og før så kjørte man stort sett en og en alikevel , men nå derimot blir alle tvinget til og kjøre en og en.Dvs. før så skulle men ikke sitte på med en som man ikke kjente.

Vil og minne på om at det er helt greit med meninger , MEN eg synest det blir litt feil når dere for det første ikke er voksene nok til og skrive deres eget navn engang og for det andre så må det vere litt saklig.

Med ønske om et hyggelig opphold i Røldal Skisenter.

OG , forslag til forbedringer mottas med stor takk, send en e-post til rskisent@online.no og du får svar på din henvendelse.

More than words
OP Offline
More than words

Den sleiete (muligens noe uintelligent) kommentar om feite personer i Wenaas dresser er HELT på jordet. Personlig ville jeg nok ikke ønsket å bli funnet død en en slik en, men slik jeg forstår det er disse dressene ikke noe av det aller beste, MEN DET BESTE å stå i når det er kaldt. Hvis det er snø, er det kaldt. Ergo Wenaas ruler når en må stå 4 timer i strekk rett opp og ned.

Det med tallerken kroker i heisen viser bare en ting, INFORMASJON er aller aller viktigst når man foretar en endring, ikke endringen i seg selv. Nå gikk folk her og trodde at dette ville MINSKE kapasiteten når det faktiskt øker den. Tiltaket er bra, men man må få informasjonen ut: Hvis ikke blir det småsnakk, så sutring og så kommer driten (og dere som bare ville gjøre det bedre)......

Hvis jeg hadde hatt noen millioner vet jeg hvor jeg hadde plassert pengene mine, nemlig i Røldal. Kjøpt opp noen hus/bygd hytter og kjøp noen andeler i trekket. Jeg mente det jeg skrev tidligere, Røldal kommer til å ha eksplosjonsartet vekst. Og når man betaler for noe, har man rett til å klage. Klager er tross alt forslag til forbedringer, sjeldent noe mer.

Så tilbake til hvorfor det har blitt slik det har blitt. Røldal har fått kult status. Før var det få som reise opp, disse snakket og etterhvert fattet fler og fler interesse om denne plassen. ENDA HAR IKKE FOLK FLEST FATTET INTERESSE FOR DENNE PERLEN, det er stort seg ihuga ski nerder som reiser oppn dit. NÅR FOLK FLEST KOMMER TIL Å REISE OPP DIT, DA BLIR DET RPOBLEMER...

La oss HÅPE at dette er starten på veksten for hele samfunnet i Røldal. Det er store muligheter å oppnå det samme som Hovden har og ialle fall få samme "ski-status" som Hemsedal....

Idioter som kommer med sleivete kommentarer må man bare leve med, sånn er det bare. Servicen i Røldal står ikke tilbake for noen ting, utfordringen er å gi samme service til alle som nå finner veien opp dit. Men hvis en ikke gjør noe for å forelle folk om dette eller gjør endringer for å håntere oppgangen, kan det bli en gedigen nedtur fordi folk slutter å komme og da vil ikke Røldal utvikle seg.

Drømmen hadde vært at Fylkesmannen ser hva som er iferd med å skje og søknaden til Skitrekket om å ha heis helt opp til toppen av fjellet blir godkjent (og en heis på andre siden av fjellet). DET HADDE ORDNET KØENE DET.....

En gang til, elsker Røldal, ELSKER RØLDAL.

More than words
OP Offline
More than words

jeg har aldri vært i røldal,,, aller snakker omdet hele tia, jeg er spent! hvordan er høydeforksjellen i annlegget?? hva med mulighetene der for pudder? håper på mange gode svar her!

More than words
OP Offline
More than words

Hallo,

- "alle" snakker om Røldak iår. Er det fordi det er så lite sne i resten av landet, eller hur ? Mitt spørsmål egentlig; er det alltid like mye sne i Røldal ? Noen som vet ?

- en annen ting: hvor lang tid tar det "egentlig" å kjøre fra Oslo ?

- Og siste spørsmål - nå som det er så mye folk der oppe, er det noe afterski tendenser der ? I så fall hvor ?

Re: God morgen, Røldal Skisenter. På tide å våkne!
More than words
OP Offline
More than words

amund, røldal er greier det. Mye snø, og mye pudder. Pudderet blir dessverre ganske hardt nokså raskt, da det ofte er veldig fuktig snø som kommer lavende. Men det største problemet er at det nesten alltid er null sikt. Mye vind, og nedbør. Siden hele anlegget ligger over snøgrensa går det heller ikke ann å kjøre i skogen når sikten ikke tillater noe annet.Jeg har stått endel i røldal de siste åra, og har opplevd en, 1, drømmedag med sol, vindstille og pudder. Høydeforskjellen er vel omtrent 600 (?) meter

alle snakker om røldal....
More than words
OP Offline
More than words

til snorklefrøken... "Alle" snakker om røldal i år fordi det er et helt fantastisk sted som nå begynner virkelig å bi oppdaget av allmennheten. Supre offpist muligheter og masse snø!!Fra Oslo tar det vel ca 5 timer å kjøre... og afterskien er på Hordatun Hotel (20års-grense), ikke så veldig mye å skryte av, men stemningen tar seg vel opp når det kommer flere folk!

More than words
OP Offline
More than words

Det at det er mye kø og folk allerede i Januar kan jo en positiv effekt i lengden fordi mye folk gir jo mye penger, så da har kanskje anlegget råd til og ansette flere, og forbedre heisene neste sesong.

More than words
OP Offline
More than words

Weeeeh, da suser 8 av oss oppover (bortover) til Røldal neste helg!

....5 timer fra Oslo....urgh..it better good!!!

...og det forventes at alle sjeler dra skikkelig på for å lage litt stemning på afterski'en på hotellet lørdag !!!!

See yah there..!

More than words
OP Offline
More than words

Kan bare som en trøst nevne at Vassfjellet (ved Trondheim) har akkurat de samme problemene som nevnt i denne tråden.

Og roten til problemene er den samme: til vanlig er det lite folk og meget avslappet stemingog anlegget sliter med og sette de ansatte i arbeid. Så plutselig går en eller annen alarm (pudder og sol eller whatever) og anlegget blir nedjagd av krevende kunder som venter ekspresskundebehandelig fra en gjeng ansatte som til daglig er i dvalemodus. Det kan bare ikke gå bra.

IKKE DRA DIT,DET ER BARE DRITEN.....
More than words
OP Offline
More than words

Alt annet er bedre....

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå