Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Seth pistol vs B3
#128457 02/02/2005 12:57 PM
More than words
OP Offline
More than words

Har B3 i 185 cm med rando binding, fått tilbud om å bytte til nye Seth pistol i 189 cm med samme bindingen uten noe mellomlegg. Brukes mest til toppturer,men ogsåi bakke når telemark skiene vil hvile seg litt. Noen som har noen råd ellr tips?? Hvordan er pistol skia med randobinding??

More than words
OP Offline
More than words

da er jo utvilsomt b3 det beste valget..., jeg har prøvd begge skiene.. ikke særlig behagelig å komme borti vindfokk med set pistol under beina., eneste mulighet er hvis det er stivere utgave fra fabrikken og ikke de vanlige butikk skiene.., hvis du greier deg uten twin tip så fortsett med b3... som en liten huskeregel.., når det gjelder mykhet er seth pistol og pocket rocket mye av det samme..

More than words
OP Offline
More than words

Pocket og seth pistol er ikke samma ass. Seth blafrer ikke halvparten så mye ved høy hastighet....

More than words
OP Offline
More than words

greit graden av blaffring varrier kanskje, men det er jo uansett ikke poenget da!! uansett, blaffringa er ikke det værste, men egenskapene til pr og sp på isete og hardt føre... det er ikke noe særlig i det hele tatt.., og ski til toppturbruk.. det er jo fare for å komme borti litt groms da for å si det sånn... b3 er jo heller ikke skapt for å slike forhold, men den er ike så ille..

Vinn - vinn situasjon
More than words
OP Offline
More than words

HAr selv Seth pistol (189) med fritschi diamir freeride. Utrolig morro ski. Har ikke fått prøvd hvordan det er å gå på toppturer med, men den er bra å kjøre med. Bruker xXx (185)(ikke samme som B3 men veldig lik spør du meg)dog med telemarkbindiner.Selv holder jeg kanskje en knapp på B3 for allsidig bruk. Den er noe stivere enn Pistol skia. Men smaken er som baken. Du må bare spørre deg selv hvilken ski du har MEST lyst på. Begge skia er godski. Spør du meg er det en vinn - vinn situasjon du er i, du kan liksom ikke velge feil. Og det er jo alltid gøy.

More than words
OP Offline
More than words

Kjører selv på XXX, men har kamerater som kjører på både B3 og SP. Nå har jeg ikke gjort noen vitenskaplig sammenlikning, men det overrasker meg at noen påstår B3 er mye stivere enn Seth Pistol. B3-en er nemlig MYE mykere enn XXX, noe kameraten min er litt skeptisk til. Når det gjelder SethPistol så føles den mye mykere enn den faktisk er hvis du ikke setter en fot under twin tippen bak. Flexet på vanlig måte vil twintipen gi mye etter, og skien føles veldig myk. Årets modell er forøvrig stivere enn fjorårets. SethPistol skien har dessuten trekjerne, noe som øker holdbarheten.

Jeg hadde valgt SethPistol, men har kanskje ikke allverdens grunnlag for dette synet...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå