|
 Canada - Banff
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har tenkt meg til Banff i Canada om en ukes tid. Vet i grunnen ikke så mye om dette stedet, er det bra? Noen som vet hvordan snøforholdene er der borte om dagen? Har hørt så mangt, noen sier det er dårlig, andre relativt bra... Gode tips for turen mottas med stor takk! 
|
|
|
 Ska visst vær ein av de bedre plassene i Canada for tiden
|
Fersking
|
Fersking
har bekjentskaper borti der som si at forhoildan rimelig go. d e vist ikke en "god" vinter i år men likevell nok snø te å bli fornøgd sku æ mein.
|
|
|
 banff er bra
|
Fersking
|
Fersking
To anlegg som ligger utenfor byen/tettsted aå du må ha bil eller ta buss. Sunshine 20 min og Lake Louise 40 min fra banff. Jeg likte personlig sunshine best, det var best forhold der når jeg var der. Hvis du er dyktig på ski så sørg for å få med deg bedrennet delirium dive. Opptil 60 gader bratt i begynnelsen og 40 grader i gjennomsnitt. 700 høyde meter. Skredutstyr er påkrevd se mer på www.skibanff.com/ca
|
|
|
 Reis til Kicking Horse!
|
Entusiast
|
Entusiast
Reis heller til Golden B.C og Kicking Horse. Mindre folk, mindre mas og pudderet ligger urørt i dagevis. Var i Sunshine når vi var i Canada i fjor, og det var forsåvidt bra, men det var lite snø. Lake Louise reiste vi ikke til, og så det på grunn av lite snø, men vet at det er et svært anlegg. Hadde en veldig bra dag i Sunshine da.Bottom line: Kicking Horse er bedre, selv om heissystemet er litt rart. God tur!
|
|
|
 Banff!
|
Fersking
|
Fersking
Har vært i Banff 2 ganger. Bra sted. Du finner alltid litt pudder fra Strawberry Hill heisen, og så går du opp til venstre etter den. Husker ikke hva den "åsen" het. men når vi var i Banff så var det veldig dårlig snøforhold, men der fant vi pudder. Pass på skredfaren.
|
|
|
 Kicking Horse eller Banff?
|
Fersking
|
Fersking
Vel begge steder er gode. I kicking Horse så finner man kanskje litt mer krevende offpist ruter, men skisystemet er mindre enn Banff. Det positive er at det er svært få mennesker der. Golden er jo heller ikke verdens navle, et heller dårlig redneck sted. Hvis man også skal ha det hyggelig etter ski så er nok Banff hakket bedre synes jeg.
|
|
|
|
|
|
 Kicking Horse vs Banff
|
Fersking
|
Fersking
Hvis jeg skulle velge sted, hadde det nok garantert gått for Kicking Horse, makan til sted har jeg aldri vært. Det skal sies at alle steder i Rockies er bra hvis du er ute etter offpiste forhold, så lenge der er snø. Ta en titt på Revelstoke også, men der er kun Cat- og Heliskiing. Men anbefaler som sagt Kicking Horse, der har vi også legendariske Fresh Meet Monday!!
|
|
|
 Lte snø akkurat nå.....
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Kom akkurat hjem fra Canada på søndag, og kjørte i Sunshine forrige onsdag og i Lake Louise på torsdag. Knallhardt begge steder !! Men siden vi hooka opp med en local fant vi noe grei kjøring allikevel. Banff er sikkert en av de fineste byene i Canada, så hvis du ikke er hard core skiier, men liker shopping og fest, er det nok fint der. Begynnte turen i Kicking Horse og hadde noen kjempe fine dager der. Mye bedre skisted enn Banff. Utrolig bra muligheter hvis man gidder å gå fra 15min og oppover ut fra annlegget..... Var også i Red Mountain og i Whitewater, og kan annbefale Whitewater på samme grunnlag som Kicking Horse. De håpet på litt snø i helga som var, men vinteren er allikevel en av de dårligste de har hatt på veeeeldig lenge....Lykke til og god tur.
|
|
|
 Lte snø akkurat nå.....
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Kom akkurat hjem fra Canada på søndag, og kjørte i Sunshine forrige onsdag og i Lake Louise på torsdag. Knallhardt begge steder !! Men siden vi hooka opp med en local fant vi noe grei kjøring allikevel. Banff er sikkert en av de fineste byene i Canada, så hvis du ikke er hard core skiier, men liker shopping og fest, er det nok fint der. Begynnte turen i Kicking Horse og hadde noen kjempe fine dager der. Mye bedre skisted enn Banff. Utrolig bra muligheter hvis man gidder å gå fra 15min og oppover ut fra annlegget..... Var også i Red Mountain og i Whitewater, og kan annbefale Whitewater på samme grunnlag som Kicking Horse. De håpet på litt snø i helga som var, men vinteren er allikevel en av de dårligste de har hatt på veeeeldig lenge....Lykke til og god tur.
|
|
|
 Takk for gode svar!
|
Fersking
|
OP
Fersking
Takk for alle svarene, de kan nok komme godt med! Litt synd at det er så lite med snø der for øyeblikket, men men lite å få gjort med det. Vi har visst tenkt oss opp til Jasper og stå et par dager, noen som har erfaring med dette stedet? Skulle visst være det mest snørike stedet i hele Canada for øyeblikket. Var heldig og vant tur til Canada, men har ikke helt oversikten over alle disse stedene Uansett så kommer det helt sikkert til å bli en fin tur, gleder meg!
|
|
|
 Big White og Silver Star
|
Fersking
|
Fersking
Dette er to anlegg som ikke ligger så avskrekkende langt ifra Banff. Har hørt at det har kommet litt snø i det siste, så da får du bra pudderkjøring i fint skogsterreng. Ikke høyfjellsterreng her hvis det er det du er ute etter.Ellers kan jeg anbefale et bad i Banff upper springs eller hva det heter (naturlig oppvarmet svovelkilde)
|
|
|
 Hei
|
Medlem
|
Medlem
Er i fernie nå.. Og her er det slush og bare flekker om hverandre for dagen. Tror det er samme leksa stortsett overalt sør i BC egentlig. Men de "pålitelige" langtids værmeldingene her sier at det skal komme snø igjen til helga. Så du kan jo gamble på den. Ellers er det spådd sludd i Golden i natt/morgen. Snør sikkert oppi anlegget.
|
|
|
|
|
|