Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
demobinding
#127970 24/02/2005 9:30 PM
palhenf Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Ser på et bar brukte ski der det er demobinding. Har det egentlig noen betydning? Foruten at jeg kan stille bindingen etter forskjellige skostr? Det er snakk om ett par Dynastar in Big. Demobinding høres litt lavmål ut synes jeg.

Det spørs...
palhenf #127971 24/02/2005 9:55 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

... vel helt hva det er for binding/system?

Noen "demobindinger" er akkurat samme som de vanlige bindingerne, men bindingen er montert på en plate som gir mulighet kjapt å justere ifht støvlelengde og kanskje forskjyve hele bindingen i lengderetningen.

Har sett en del demobindinger som jeg ikke ville ha kjørt på selv, men har omvendt tidligere montert en Salomon S900 binding på en Salomon demoplate for nettopp å kunne flytte bindingen frem og tilbake etter forholdene og for å teste/skaffe erfaringer med forskjellige monterinspunkter. Over sikkert to måneder med gansk hard kjøring havde jeg ikke noe problem med den platen i alle fall.

Derutover spørs det vel hvordan du kjører, hva du veier og hvor mye du i vanlige fall sliter på utstyret ditt?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå