Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Ådneram - Sirdal
#127873 04/03/2005 12:54 PM
montesa Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvordan er off-piste forholdene her?

Har lyst til å prøve noe annet enn kø i Ålsheia og Fidjeland.. :p

.
montesa #127874 04/03/2005 1:47 PM
Medlem
Medlem

Allt i Sirdalen mener jeg er fryktelig oppskrytt, så mye at jeg sjelden gidder å dra dit. Som du sier er det sinnsykt med kø og jeg gidder ikke kjøre i nærmere 2 timer for å stå 15 minutter i kø for å kjøre en trasee som tar 4 minutter å kjøre ned.Pudder muligjetene i Sirdalen tro jeg ikke er så mye å skryte av, ihvertfall er dette mine erfaringer, men som sagt så er jeg ikke der så mye. mulig noen überlokals har noen hemmelige plasser.Du sier du vil prøve noe annet. Ta skibåten til Sauda på lørdag kvisten. tar ikke så mye lenger tid enn til sirdalen og det siste døgnet har det fallt vannsidige mengder pudder der. Her har du også tilgang til store piss-off områder hvis du tar det øverste trekket til topps. Er du villig til å traversere litt har du action hele dagen skulle jeg tro!!

Skal på hytte i Sirdal...
montesa #127875 04/03/2005 3:14 PM
montesa Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Saken er at jeg skal på en hytte i Sirdal, og så lurte jeg på om jeg skulle prøve å Ådneram en dag..

Apropos Sauda, så var jeg der i vinterferien.. wink

ådneram...
montesa #127876 04/03/2005 3:18 PM
Fersking
Fersking

Der er det jammen ikke mye å finne på gitt! Bedre å stå litt lenger i kø i f.eks fidjeland. Men det finnes ett par veldig lett tilgjengelige toppturalternativer med fine nedkjøringer hvis du gidder å gå litt. Når det er sagt så er ikke fidjeland såååå ille hvis du ser vekk fra køen, så trikset er å reise i ukedagene å finne på noe annet i helgene.

Sirdal sucks!
montesa #127877 04/03/2005 3:20 PM
Medlem
Medlem

Ta heller på skifellene og legg ut på topptur med utgangspunkt Hunnadalen! Snorkelføre!

-Men ikkje før 12.00 i mårra, for æ vil ha first tracks...! smile

Hunnadalen!
montesa #127878 04/03/2005 9:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Er et alternativ når en skal jobbe eller har dårlig råd. Vil ikke si at off-piste forholdene er så store. Det er slik at fjellene flater seg ut til lengre en kommer innover. Men Hunnadalen Nederst er MEGET FIN. Har to tre fine linjer som er verdt litt oppmerksomhet!! Det eneste som er å utsette på det er at det er lite snø. Det skulle vært mer snø ca 1-2 meter.

Har lagt ut et par bilder fra Hunnadalen!

Skal ta turen på Søndag. OG jeg har ikke tenkte til å tilbringe dagen i en heis!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå