Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
freeride konks....
#127497 19/04/2005 2:16 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

i sånne freeride konkurranser som f.eks hemsedal freeride.... er det om og gjøre å komme først ned fjellet eller er det å finne de mest "sexye" linjene og gjøre de høyeste droppene?

alle tre
penguinlakris #127498 19/04/2005 2:42 PM
Fersking
Fersking

I sånne konkuranser så pleier man å få poeng for alle de tre tingene du nevnte. Man får poeng for hvor raskt man kjører ner, hvor store drop man har, og linjen din. Man får også poeng for flyt i kjøringen, de liker ikke når man de kjører litt, stanser å så kjører videre.Det eneste untaket som jeg vet om var for et par år siden i Røldal freeride challenge, hvor de ikke ga poeng får høyt drop fordi folk hadde skadet seg så mye året før.

Hva som teller i freeride konkuranser
penguinlakris #127499 25/04/2005 7:33 PM
Ivrig
Ivrig

Man får poeng for linjevalg, teknikk, flyt , kontroll og aggresivitet med max 10 poeng for hver kategori. Det er 4 dommere. Dette medfører at man kan få max 200 poeng for et "run".Tidligere (i Norge? Les før dette året) kunne man få bra poeng for flyt og kontroll tross fall og fullstendig stopp før et "drop".I dag medfører et fall med full stopp 0 poeng både i flyt og kontroll. En full stopp (f.eks. før et "drop") medfører i dag 0 poeng i flyt.Denne "nye" praktiseringen av reglene synes jeg gavner sporten da dette ikke lokker frikjørere til hassardiøse "stynts/drop".Vi som hadde gleden av å få se Erik Aalde i finalerunnet i RFC 2005 forstår hvordan det skal gjøres. Han fikk fantastiske 190(!) poeng OG fortjente det! Maken til freeride-run har ikke jeg sett.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå