Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skistøvler, hvilke anbefaler du?
#127115 30/05/2005 7:50 PM
Mari Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Ser det er mange som lurer på hvilke ski som er best. Så hvilke støver vil dere her inne anbefale til den kommende sesongen?? (ikke telemark)

Tror ..
Mari #127116 31/05/2005 11:31 AM
Ivrig
Ivrig

du bør utlevere kroppen din litt ... eh .. fotfasong!

Drit i anbefalinger!
Mari #127117 31/05/2005 11:42 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Gi faen i hva andre synes og mener. Alle synes "sin" støvel er fet, eller at en støvel ser fet ut. Det betyr NADA!Det som er viktig er at du får en støvel som passer til foten din, og som sitter der den skal. Ingen andre enn du kan vite det, og du må prøve mange par fra forskjellie produsenter for å finne riktige støvler. Få gjerne hjeøp fra noen som kan. Surefoot på Sjølyst i Oslo er eneste spesialbutikk for støvler i Norge. Der får du kvalifisert hjelp!

Ta den som ditter best, ikke den som ser best ut eller kompisen din sier er fetest!

Anbefaler...
Mari #127118 31/05/2005 12:19 PM
Fersking
Fersking

Er vel å dra det litt langt å si en skal drite i anbefalinger. Enig i at det viktigste er å få en støvel som passer til foten din, men du kan få gode tips fra folk som har prøvd forskjellige støvler dersom du sier litt om behovet ditt. Og flere kan garantert komme med bra innspill dersom de vet noe om fotfasongen som raa foreslår.

At "alle" synes sin støvel er fetest er nok sant, er vel ikke mange som vil si at "jeg kjører på en drittstøvel som er skikkelig vond og ville ikke anbefalt den til min verste fiende engang"

Forumet kan gi råd!
Mari #127119 31/05/2005 12:47 PM
Ivrig
Ivrig

Det er ikke alle som bor nær en støvelspesialist. Det er derfor mange som er henvist til å prøve de få modellene en sportsbutikk har.Jeg "fartet" ganske mye en tid, men greide likevel å kjøpe feil støvler. Det er ganske mange forretninger utover det ganske land som ikke har peiling. Å prøve støvler i forretning er ikke det samme som med ski på beina.Jeg greide faktisk å, i forretningen, ikke kjenne at støvlene jeg kjøpte var bygget for høy rist (Lange). Dette førte til mange år med polstringer både her og der.En beskrivelse av egen fot gjør at man iallefall kan få noen tips og gode råd.Høyde på rist og bredde på fot anser jeg for å være de viktigste parameterene. Problemer som ev legghinnebetennelse er vanskeligere. Dette har mere med oppdage eller støvelspesialist å gjøre.

hey
Mari #127120 31/05/2005 11:16 PM
Mari Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

utlevering av kroppen ja...jeg har lav rist, og en litt kraftig legg (masse muskler vett) bruker 284mm stølver. leter etter en litt myk stølvel som egner seg til friskjøring. kjører nå tecnica. er ørlite hjulbeint... nok info?

Støvler og slikt
Mari #127121 01/06/2005 9:02 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

med fare for å stikke halsen langt frem onsker jeg å kunne bidra med litt fag info på tvers av alle merker! Det er mange spørsmål rundt støvler på forumet og tenkte derfor at vi som driver med tillpassning profesjonellt kanskje kunne bidra litt uten at det skal sees på som salg fra vår side! Vi driver jo tross alt butikk her og er glad i å selge varer, det er faktisk det vi lever av så ikke lur på det- Men ikke desto mindre, bootfitting har vært mer eller mindre fraværende på det norske markedet med unntak av ett og annet hederlig unntak! gjennom våre over 20 sentere worldwide med over 200 ansatte som kun driver med støvler har vi over de siste 20 årene spesialtilpasset godt over 1 000 000 (1 million) par med skisko..Denne erfaringen kan nå komme Norske skiløperføtter i alle former og fasonger tilgode og er skikkelig glad for at det endelig har kommet kompatanse på dette her hjemme, det vil hjelpe alle!

Bernt

Med de opplysningene ..
Mari #127122 01/06/2005 11:21 AM
Ivrig
Ivrig

vil jeg umiddelbart nevne Salomon-støvler, selvfølgelig med mulighet for kanting (det har muligens de fleste støvler i dag?). Jeg har selv lav rist, Salomon Course, og er veldig tilfreds. Dette er en racingstøvel med flere muligheter for å minske flexen. Jeg har hatt andre typer støvler, f.eks. Lange. Disse passer for høy rist.Ta ev kontakt med de som har skrevet innlegget før meg.

Med all respekt...
Mari #127123 01/06/2005 5:35 PM
Fersking
Fersking

Surefoot gjør et hederlig forsøk på å tilby bootfitting, men å reklamere for seg selv her på forumet på denne måten er en uting. Forumet bør være fritt for komersielle interesser. La heller fornøyde kunder henvise til dere dersom slike finnes. Gjør dere en bra jobb vil dere oppleve at kundene deres reklamerer for dere her på forumet. Må nevne at jeg har hørt om flere som har fått tilpasset støvler hos dere som ikke har blitt fornøyd. Dette går både på service og endelig resultat.

Reklame på forumet - nei takk!
Mari #127124 04/06/2005 8:39 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Jeg siterer Fri Flyt`s regler for bruk av friflyt.no:"Skjult markedsføring, nei takk! Vi vil ha oss frabedt personer eller firmaer som bruker sidene våre til salgsfremstøt, eller reklame for egne eller andres produkter. Forum, guider, artikler, interpost og markedssidene er forbeholdt privatpersoner."

Bredde
Mari #127125 04/06/2005 10:52 PM
Entusiast
Entusiast

Det kommer jo og ann på bredden på foten din og? Er ikke helt sikker, men tror kanskje salomon er litt smale?

Skjekk ut denne siden...
Mari #127126 10/06/2005 1:19 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

http://www.bootfitters.com/

Mitt råd er prøv mange støvler og ta deg GOOOD tid..Noen butikker har custom tilpassning (blokking) inkludert i prisen.

Og jeg endte opp med Lange 120 Fr low fit med støpt såle..ikke angret et sekund. Den er stødig og samtidig fin til å hoppe og leke seg med..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå