Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Movement
#126532 11/09/2005 5:31 PM
AdIoS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har sett på et par Movement Gladiator ski, og lurer på om det er noen som har erfaring med disse. De har målene 125-92-113, noe som tilsier at man i hvertfall får bra flyt på dem. Hvordan fungerer disse i park? Er dette en ski som er spesialisert på noe, eller er det en allroundski?

Tviler
AdIoS #126533 11/09/2005 6:02 PM
Entusiast
Entusiast

på at d er noen som har testa den, den har vel omtrent akkuratt komt ut....den så jo veldig fet ut då..

Hehe...
AdIoS #126534 11/09/2005 9:53 PM
AdIoS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Utseende er ikke så verst nei, å jeg ser veldig frem til å få dem på snøen... Noen som har noe erfaring med Movement?

Pow-pow & gladiator
AdIoS #126535 12/09/2005 5:24 PM
Medlem
Medlem

Jeg kjørte på Movement store deler av sommersesongen. Prøvde både den nye pow-pow, og gladiatoren. Ble utrolig fornøyd med skiene. Det er de skiene jeg virkelig har følt jeg kan stole på, uansett føre. De står i mot, og man føler virkelig at de stiller opp hvis man må svinge rundt en fem-øring.

(pow-pow og gladiatoren har forøvrig samme dimensjoner. Pow-pow er ren freeride ski, mens gladiator er en allround twin-tip)

Gladiatoren er en ski som er relativ tung. Dette gjør den til den stabile skien den er. Men på en annen side er den vanskelig å utføre store trix med på jib-sirkuset. For å si det sånn, den funker best til å kjøre big-mountains fakie smile

Movement har en annen ski modell som er mer jib orientert. Det er den som ser ut som det jamaikiske-flagget... Den har jeg ingen peil på...

Men ønkser du en freeride ski, kjør på med Pow-pow. Ønsker du en allround ski, som du kan leke, jibbe litt mer med - velg Gladiator. Men vær selektiv på bindingvalget, så du ikke ender opp med bly på beina...

P

Hmmm....
AdIoS #126536 12/09/2005 6:31 PM
AdIoS Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Så litt på Joystick også (med jamaikisk flagg), men er ikke like brede som Gladiatoren! I og med at jeg fikk dem for 3.600 :-) regner jeg med jeg har gjort et bra kjøp... Bindingene blir nok et par Naxo 01. Kanskje litt store og tunge bindinger, men de jeg trenger toppturbindinger! Fikk dem til en ganske god pris så...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå