Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Motering av völkl Gotama.
#125897 26/10/2005 12:16 AM
Mikko.A Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har fått et par av disse i lengden 190. Skal montere disse selv med px12 bindinger.

Gotama er nokså pop nå fortiden. Er det noen som har erfaringer ang montering av gotama?? Skal i hovedsak brukes for til storfjellkjøring. Men skal ikke se bort i fra at jeg vil prøve å snu rompå mi farts retningen og lande "baklengs" i pudder når annledningen byr seg! Bør Bindingene monteres på cm eller flyttes event 1-2 cm fram/bak??

Årets?
Mikko.A #125898 26/10/2005 4:51 PM
Medlem
Medlem

Har ikke årets to merker da, FR og FS (litt lengre fram)? Skiene er klart best å kjøre når de er montert på FR-merket (som skal være på det samme stedet som merket på tidligere årsmodeller). Hvis du skal lande baklengs av og til så kunne du jo valgt midt mellom de to? Uansett er ikke jeg noen jibber og har kun montert på linja eller lengre bak på alle ski jeg har hatt.

Årets gotama
Mikko.A #125899 26/10/2005 6:59 PM
Mikko.A Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Har ikke studert skiene mine enda. Siden de forsatt ligger på postens hovedlager i oslo. Hehe bestilte og betalte dem for nesten 4 uker siden. Regner med at det ikke kommer med noen bruksanvisnig. Har vært inn om völkl sine nett sider uten å finne hete tips om hvor bindingene bør plasseres!Har ikke montert bindinger på twin tip ski før.

monter som anvist
Mikko.A #125900 26/10/2005 11:47 PM
Fersking
Fersking

2 cm fra eller til spiller liten rolle hva baklengslandinger angår. Hva kjøreegenskaper angår har 2 cm mye å si. I fjor prøvde jeg en alternativ montering 2cm foran anbefalt i forhold til midsole, men etter 5-6 skidager flyttet jeg bindingen tilbake da jeg syntes skiene dykket litt. Årets modell er dog noe annerledes. De har fjernet den forsterkende metallplaten som lå øverst i skien. Dette vil antagelig gjøre skien noe mykere og en montering litt lenger frem vil muligens funke bedre på denne modellen. Uansett. Lykke til!!

|Montering av gotama.
Mikko.A #125901 28/10/2005 9:50 AM
Fersking
Fersking

Blir det mest storfjellkjøring som du sier så burde du bare følge den streken på skien som viser hvor bindingen skal stå, personlig har jeg satt den 2 cm lenger frem, jeg synes dette er bedre.. jeg er gla i litt lenger bakski. På mine mantra så er bindingen satt 1,5 cm lenger frem, dette for å utnytte innsvingen i skien bedre, siden dette er en ski som også er fantastisk i preparerte løyper.

Har også et par Gotama på 168cm hvor jeg har midtmontert bindingen....det er utrolig fett å kjøre på:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå