Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hva driver de med på Oppdal
#125581 16/11/2005 5:10 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Sjekket ut www.oppdal.com nå og fant infomasjon angående den nye stolheisen. Stusser spesielt på plasseringen av heisen. Den skal opp på vestsiden av dagens anlegg i Vangslia, noe som i seg selv ikke er så dumt, men de ødelegger da i samme slengen et avde beste områdene for frikjøring, da lett tilgjengelig vel og merke. Også lia over den planlagte toppstasjonen vil bli preparert, noe som er helt katastrofe for pudder kjøring i det området. Det hele virker lite gjennomtenk og dårlig planlagt, men de skal ha for at de endelig gjør "noe" med anlegget som har falt betraktelig akterut de siste årene. Jeg skal ikke dømme det hele nord og ne før jeg har sett det ferdige resultatet, men møter det hele med en stor porsjon skepsiss. Hva mener andre om dette?

du skal høre mye
oppdalsåklart #125582 17/11/2005 8:40 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tore Skoglund kunne ikke ha toppet dette, noe som er kommentert tidligere: http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=32&threadnr=131222Etter at hoderistinga er unnagjort og bannskapen har lagt seg, får en trøste seg med at det er mye terreng å ta av på Oppdal. Noen godbiter ligger det alltid igjen i posen, spesielt hvis man orker å traske litt.

dalstasjonen
oppdalsåklart #125583 18/11/2005 11:05 AM
Fersking
Fersking

Det positive er at dalstasjonen kommer ned mot kirka, så det blir lettere å kommes seg "hjem" når man har kjørt lengere vest i anlegget. Mindre staking, del liker vi :))

Hva de driver med på Oppdal?
oppdalsåklart #125584 18/11/2005 12:04 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

For å svare direkte på spørsmålet; Det første som slo meg var skjending av sauer. Så uvitenhet rundt heisplassering. De er heller ikke noe spesielt flink til å lage mat. Eller å drive et skisted. Krangel er de derimot suverene til.

Forøvrig kjenner jeg en nagende uro til det som nevnes i forrige innlegg om lettere tilgjengelighet av områdene vest Vangslia. Staker gjerne et bra stykke for å unngå kø alà Reidarskaret. Tanken på å kræsje med kvisete jibbeyngel på Oppdals beste sider tiltaler meg ikke.

litt flaut å
oppdalsåklart #125585 19/11/2005 12:02 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

spørre om dette men.. Vestsiden blir motsatt rettning av Ådalen? Mot der 5-8meter droppet er? Har bodd der i 3 år...

skjøner skepsisen
oppdalsåklart #125586 07/12/2005 9:13 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Men... jeg må bare si meg enig i at den beste plassen blitr flyttetlengre vest, og man slipper å begynne traverseringen tilbake med en gang man har kommet ned henget... vist man skal kjøre ned skarsemsbekkdalen kan man nå (vist heisen kommer opp en gang i fremtiden) fortsette ned over områder som tidligere ikke var mulig uten bil.. jeg var i utgangspunktet sur og grinete da jeg hørte om planene, men etter en prat med driftsansvarlig, og en innførini deres planer må jeg si meg enig i at d kanskje ikke var så dumt.Mvh en som har flyttet til oppdal for å lete etter løssnø...

jibbere
oppdalsåklart #125587 13/12/2005 2:50 PM
Medlem
Medlem

du rangle,tror du blir skuffet nå. det er planer om og flytte hele parken på vest siden av den nye stolheisen. så du kommer nok til og kjæsje hver tur. sorry:(ble det bedre nå, eller?heisen er for alle, så du må nok bare venne deg på det nå først som sist.

jibbeyngel
oppdalsåklart #125588 13/12/2005 4:31 PM
K.. Offline
Fersking
Fersking

nytt ord til vokabularet. kontakter språkrådet snarest og får dem til å oppdatere riksmålsordboka.

kondolerer med alle (skap)trøndere angående heisen. fløtta nå vekk i sommer for min del...

Sånn er livet
oppdalsåklart #125589 13/12/2005 9:42 PM
Entusiast
Entusiast

Det er desverre et ufravikelig faktum at anleggene ikke tenker frikjøring når planene legges. Entusiastene er i det store bildet en ganske liten gruppe og det er ikke hos oss pengene ligger, det er hos hordene av barnefamilier og dansker med teite hodeplagg. Cash er fortsatt king, vi andre får belage oss på mer tråkking i årene som kommer

Bra hvis de flytter parken....
oppdalsåklart #125590 13/12/2005 9:54 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Tenk hvor bra det blir hvis de flytter parken vestover til den nye stolheisen. Jevnere fallinje, dobbelt så lang park, kjapp stolheis med masse laps, vindbeskyttet, pluss underholdning på heisturen opp. Kan ikke bli bedre, egentlig. Dersom de også får ordnet med en mellompåstigning til T-kroken, så er det ikke mer enn noen minutter før du kan gunne på ned Flæsklia og godsidene vestover. Hvis du resonerer litt nøyere, så er den nye heisen på Oppdal faktisk ikke så dumt plassert. Skulle gjerne sett at den gikk direkte helt til topps, selvsagt, men nå er det nå slik at akkurat denne heisen ikke kan strekkes lenger. Tror de har planer om kjapp heis helt til topps i løpet av de nærmeste årene. T-krokene var jo utdatert i 1994.

utsatt
oppdalsåklart #125591 14/12/2005 11:09 AM
Fersking
Fersking

Byggingen er utsatt på ubestemt tid, tror jeg. Var på Oppdal for 2 uker siden og da spurte jeg en fyr som jobba der. De hadde hatt noen problemer med noen dårlige veier, sånn at lastebiler med betong ikke kunne kommer til. Og så var det også litt problemer med en grunneier. Han som jobba der la ikke skjul på at han syntes hele greia var noe forbanna tull, dårlig planlegging osv.

Parkanlegg
oppdalsåklart #125592 14/12/2005 12:53 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

...Det som virkelig hadde gjort seg hadde jo vært en ordentlig park med roser, syrinner, rhododendron, fontener og slikt. Forøvrig enig med Endre, en park vest for heisen ville vært supert. Både for Oppdal og for brukere/tilskuere av slikt. For ikke å snakke om fordelen for oss med begrensninger som prolaps og gikt med ønske om å ha de store flatene for oss selv. Kjekt at de med ustabilt testosteronnivå og tidlig sædavgang får en park å kjekke seg i. Håper imidlertid at Oppdalingene også viser fornuft rundt en midlertidig mellompåstigning og eventuelt ny toppheis. Uten at vi akkurat er bortsjemt med fornuftige handlinger fra den kanten. Overrasker meg forøvrig at utbygger blir overrasket av vrange grunneiere. Det er vel mer regelen enn unntaket i fjellbøgda.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå