Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Mine rettigheter?
#125408 04/12/2005 7:29 PM
switch Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Var på ski i dag på Bjorli. Det var helt greit føre, men litt lite snø. Det hadde vel kanskje noe å si på dette. Saken er den at jeg stod i trekket, sjette turen eller noe sånt på splitter nye Armada ski. Så kjenner jeg at det river noe jævli i skia like før toppen. Når jeg går av merker jeg at skia ikke glir! Jeg tar den av og mine verste anelser åpenbarer seg. Under på skia var det en MONSTER RIPE. En stor bit av sålen var regelrett skrellet av inn til kjernen, sålen lignet på at halveis avrevet klistremerke. Jeg såg etter hva som hadde gjort det, og det viste seg å være en liten stålbjelke (skarp sådan). Den låg like under snøen mitt i trekk traseen, og var en del av snøkanon annlegget. Når jeg kom meg ned (på en ski) gikk jeg rett til folka i annlegget og klagde, men Bjorli er VELDIG lite service innstilte. De avslutta diskusjonen ganske kjapt med "det er ikke vårt problem". Men når mine ski blir ødelagt pga av de ikke prepper ordentlig i traseen, eller i det minste markerer slikt, har ikke jeg noen rettigheter? De var ialle fall svært urimelige, fikk ikke engang et beklager. Og de gjorde ikke noe med det. Jeg var ikke den eneste, det skjedde med en til. Har de ikke noe ansvar??

Kjipt
switch #125409 04/12/2005 7:34 PM
Medlem
Medlem

Vet ikke hvilke rettigheter du har, men vil nå si at Bjorli skal ha litt av skylda. Prøv å ta kontakt med ledelsen til Bjorli. Hvis ikke de er til bøyelig til å se på saken bør du kanskje engasjere en advokat.... Lykke til.

vel..
switch #125410 05/12/2005 12:13 PM
Medlem
Medlem

tviler på at det vil lønne seg med advokat, men du kan jo høre med dem om de tar på seg plansliping av skien!? Tviler på at du klarer å få så mye mer enn det ut av dem..kjenner til flere som har vært uheldige å skadet skien sin på dårlige rails, stein i løypa osv...du har jo selvfølgelig litt ansvar selv, da du vet at det er lite snø osv. Dette pleier de fleste skitrekk å informere om på starten/slutten av sesongen, men det sier seg selv...lykke til i allefall! aldri kjekt med riper, men de kommer..

Kjipt
switch #125411 28/12/2005 2:24 PM
msd Offline
Fersking
Fersking

Kjipt det der magnus!Men men shit happens!Skia mine er føkka etter steiner i løypa i glomfjord!

Re: Mine rettigheter?
switch #125412 28/06/2011 12:30 PM
Fersking
Fersking

Det hadde ikke jeg finni meg i. Bakken skal ha så mye snø i at den er kjørbar, ihvertfall i heisen! Skjedde med meg også, men det var utenfor løypene, på en av rørgatene til snøkanonene. Min egen feil var nå det da, men kjipt alikevel, har hørt at man kan få reparert riper med smeltet plastikk.

Re: Mine rettigheter?
switch #125413 08/07/2011 1:35 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Det hadde ikke jeg finni meg i. Bakken skal ha så mye snø i at den er kjørbar, ihvertfall i heisen! Skjedde med meg også, men det var utenfor løypene, på en av rørgatene til snøkanonene. Min egen feil var nå det da, men kjipt alikevel, har hørt at man kan få reparert riper med smeltet plastikk.

bakken er ikke pålagt å måtte ha så og så mye snø for å kunne holde åpent. ja selvfølgelig er det dårlig av dem å ikke preparere godt nok eller ikke hjelpe han med den ødelagte skien, men dette er selv en risk du tar ved å reise til ski senteret. har selv tidligere hørt mange klager over bjorli åga. darlig preparering. og ved de aller fleste skisenter står det som regel et skilt satt opp nede ved bunn som står "advarsel! lite snø." eller lignende.. de aller fleste overser disse skiltene fordi de tar det som en selvfølge.. 

blir tydeligvis ikke like mye selvfølge når man vil klage på det først etter at man har ødelagt eget utstyr fordi man selv var uforsiktig.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå