Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Oslo Sportslager. Elendig Service?
#125040 02/01/2006 4:32 PM
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 34
Paquan Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking
Registrert: Dec 2011
Innlegg: 34

Er det flere her som har merket at Oslo Sportslager har elendig kundeservice. Flere av de ansatte der er jo helt håpløse. I dag møtte jeg en fyr som hadde en helt dass holdning. Når man kjøper et par støvler til 3500 er det fint å få litt hjelp. Vedkommende var lite imøtekommende, og svarene jeg fikk var lite gjennomtenkte. Til og med min søster mente at han hadde en frekk holdning. Av og til er det bare å gi opp. Det er dessverre ikke første gang jeg opplever dette. Det var en annen gang at selgeren plutselig forsvant, eller at han ikke en gang gadd å hjelpe meg med å finne str. på jakken jeg var ute etter. Endte selvfølgelig opp med å kjøpe jakken et annet sted.

Ønsker ikke å være altfor krass, jeg har også ved enkelte anledninger fått kjempe bra service, men det er ofte slik at de dårligere episodene overskygger de positive. Spesielt vil jeg trekke frem Håvard i skiavdelingen. Fikk hjelp til å prøve ni(!!) ulike skistøvler, og han var like positiv etterpå. Var utrolig flink til å finne de støvlene som satt best på foten min.

Hvis det er flere som har noen synspunkter på denne saken, er det bare å skrive i vei. Var litt irritert etter besøket i dag og konkluderer med at jeg heretter handler andre steder.


Oftest topp service!
Paquan #125041 02/01/2006 4:48 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 18
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 18

Her mener jeg du må ha vært uheldig. Jeg har handlet utstyr for kr 17.000 hos Sportslageret siste halvår, og det er topp service hele veien slik jeg oppfetter det. Selv i ultrahektiske salgsperioder er betjeneingen blide og positive. Byens beste sportsforretning!


service
Paquan #125042 02/01/2006 5:35 PM
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 109
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Feb 2015
Innlegg: 109

Mitt inntrykk er at de har god service. Jeg skulle kjøpe klatresko der, og da brukte han som jobbet der over en time på meg, hvor av halvparten var etter stengetid. Mitt inntrykk er utelukkende bra!


ikke enig
Paquan #125043 02/01/2006 7:52 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 64
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 64

må nok (desverre for deg) melde meg blant de to sistnevnte her og si at jeg er stort sett meget fornøyd med servicen her. har til tider merket antydninger til det du nevner, men det er kun når det har vært fullt av folk der, og da syns jeg det er forståelig at selgeren farter litt rundt.


Service
Paquan #125044 03/01/2006 5:23 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 27
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 27

Har ikke vært veldig mye på Oslo sportslager, men de få gangene jeg har vært innom har servicen vært upåklagelig. Får godt over middels karakter av meg hvertfall.

www.skiforumet.com


Litt over andre sportsbutikker
Paquan #125045 03/01/2006 11:24 PM
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 139
Tørr bak øra
Offline
Tørr bak øra
Registrert: Apr 2015
Innlegg: 139

men kunne trengt litt mer kunskap om produktene.


 
 
Beste sportsbutikken i Oslo
Paquan #125046 04/01/2006 9:50 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 8
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 8

Tipper jeg har handlet for godt over 200.000 kr (!!!!) der igjennom årenes løp, og det er utelukkende pga god service, prisene er også helt greie.

Etter min meninng har de stort sett bra peil på utstyret de selger i de ulike avdelingene og de som jobber der er imøtegommende og u-arrogante. Den eneste avdelingen jeg noenganger treffer på litt rart er i klesavdelingen i annen etasje, men den avdelingen er jo samme i markedet som Skandinavisk Høyfjellsutstyr, så hva kan man vente....

...litt skremmende å tenke på hvor mye penger jeg har brukt på utstyr.....


tja
Paquan #125047 04/01/2006 12:36 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 90
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 90

har fått dårlig service der selv jeg.. Skulle se på alpin sko, men var lite hjelp og få, så jeg snudde og gikk etter en stund.. Og hva med et hei når du kommer inn i butikken? Skader ikke det...


Ris og ros
Paquan #125048 04/01/2006 9:25 PM
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 284
Entusiast
Offline
Entusiast
Registrert: Jan 2015
Innlegg: 284

Har alltid fått bra hjelp og service når jeg har vært på handletur, men de suger hardt når det gjelder sevice når det kommer til reklamasjoner på ødelagt utstyr


Fornøyd
Paquan #125049 04/01/2006 10:42 PM
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 12
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: Oct 2011
Innlegg: 12

De gangene jeg er i Tigerstaden stikker jeg som regel innom.. Meget godt fornøyd med servicen jeg har fått da!!


Service
Paquan #125050 05/01/2006 9:53 PM
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 96
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Oct 2015
Innlegg: 96

Er som regel fornøyd etter å ha vært innom OSL. I dag ringte jeg for å spørre om de kunne bestille noen Cebe briller de ikke hadde i butikken. Da de ikke hadde planer om å sende bestilling til Cebe på lenge, måtte jeg selv betale frakt på 250,- . Det er vel bra service,men urimelig dyrt?


Både og
Paquan #125051 06/01/2006 3:13 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 96
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: May 2011
Innlegg: 96

Eg og ein kamerat bestile Line-ski fra OSL for 3 mnd sidan, og fekk vite like før jul at dei aldri kom i det heile tatt. Ein kan kanskje kritisere dårlig kommunikasjon der, uansett, eg kansellerte bestillingen, mens han andre bytta til et anna skipar. Det resulterte i ein overraskande prisreduksjon, og at når han mottok skia i posten inneholdt pakken andre kule effekter som folka på lageret hadde putta oppi. Dette for å blidgjere han som kunde. Min personlige konklusjon er at folka der er kompetente så det holder når det kjem til kundeservicen, og at ein finner ofte ein eller to verre eksempel uansett kor ein handler.


 
 
Både og;
Paquan #125052 06/01/2006 6:06 PM
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 56
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Nov 2011
Innlegg: 56

Når man først får hjelp, er den som regel god, men opplever altfor ofte å bli stående og vente, selv om jeg ikke har vært der på de mest trafikerte tidene... Altså: god service når den først kommer... smile


Service
Paquan #125053 06/01/2006 7:08 PM
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 72
ael Offline
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Apr 2012
Innlegg: 72

Man må vel til en viss grad vente på hjelp i alle "traffikerte" forretninger. Det vil derfor være komplett umulig å bligjøre samtlige kunder. Noen er mer utolmodige enn andre. Folkelynnet er forskjellig.

Har selv handlet ett par ganger på oslosportslager.no. Sendte noen produktforspørsler på mail for en tid tilbake, men fikk aldri svar. Dette er kritikkverdig. Har også opplevd det som svært vanskelig å nå gjennom på telefon. Kritikkverdig!

Inntrykket er til tross for dette likevel positivt når det gjelder kompetanse og service på stedet. Ei blid og positiv dame i klesavdelingen var svært behjelpelig med jakkekjøpet jeg gjorde i fjor vinter.

Kommer definitivt til å handle mer hos Oslo sportslager!


enig med ingrid h
Paquan #125054 06/01/2006 9:25 PM
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 82
Medlem
Offline
Medlem
Registrert: Aug 2011
Innlegg: 82

Kjøpte støvler der rett før jul i den verste julestria. Jeg måtte vente lenge før noen kom å hjalp meg, men når de først kom tok de seg god tid til meg og det virket som de hadde peiling på hva de drev med. Synes det er bedre å måtte vente for å få hjelp av en betjening med kompetanse og som bryr seg om kunden, en å få hjelp med engang av en inkompetent salgsmann som kun har et mål i hodet; å få deg fortest mulig ut av butikken med det dyreste utstyret.

Det å kjøpe støvler er ikke noe man gjør på 2 min. Man trenger gjerne prøve endel forskjellige støvler og dessuten ha dem på foten en stund. Så at det blir litt venting er ikke unaturlig i en butikk med god kompetanse på støvler.

Eneste minus jeg har er at de hadde glemt å blokke støvlene når jeg kom tilbake for å hente dem, de blokket dem da selvsagt med engang. Så da ble de vell en mindre i støvleavdelingen og enda lengre vente tid for de andre kundene.


Var der tidligere i dag.
Paquan #125055 07/01/2006 4:58 PM
Registrert: May 2011
Innlegg: 25
Fersking
Offline
Fersking
Registrert: May 2011
Innlegg: 25

Fikk hjelp av samme (veldig høye) fyren som hjalp til da dama skulle ha telesko tidligere i vinter.Nå ,som dengang, fikk jeg god hjelp og tips. Kjøpte teleskopstaver og feller, og han tok seg god tid til å forklare meg hvordan fellene skulle monteres.

Meget bra service!


Re: Oslo Sportslager. Elendig Service?
Paquan #125056 18/12/2017 12:56 PM
Registrert: Jan 2017
Innlegg: 1
Nytt medlem
Offline
Nytt medlem
Registrert: Jan 2017
Innlegg: 1

De her helt håpløse på telefon og Mail!



Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå