Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skiboms 06/07 sesongen
#124911 06/01/2006 2:38 AM
Fiffen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hei hei

Noen her som har tenkt å bomse neste sesong. Det har jeg. Men vet ikke hvor og ikke med hvem. Noen som har bestemt seg hvor de vil kanskje, og kanskje vil ha med eller har plass til en ekstra. Eller om noen er keen på finne ut et sted å dra sammen med meg. Hvor lenge jeg blir vet jeg ikke enda, men blir vel fra januar til april tenker jeg. Blir jo avhengig av snø osv det også da. Ikke minst penger smile

Send meg gjerne en mail, en pm her på forumet. Av det seriøse slaget da.(fiffern@hotmail.com)

MvhFridtjof

bump
Fiffen #124912 20/01/2006 1:43 PM
Fiffen Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

elibump

boms
Fiffen #124913 26/04/2006 3:26 PM
Fersking
Fersking

Heisann!Heldig grisen jeg vil også være boms. Det er så bra!Har du vært inne på freeride.nu? der fant jeg noen å bo sammen med da jeg var boms. siri:)

jepp
Fiffen #124914 01/05/2006 4:25 PM
Fersking
Fersking

har planer om tilbringe mere tid oppå skia enn i senga neste vinter jah! turen går antagelig til usa, reise ved juletider å komme tilbake i april en gang....

jepp
Fiffen #124915 01/05/2006 4:27 PM
Fersking
Fersking

har planer om tilbringe mere tid oppå skia enn i senga neste vinter jah! turen går antagelig til usa, reise ved juletider å komme tilbake i april en gang....

Jeg også
Fiffen #124916 14/08/2006 9:01 AM
Medlem
Medlem

Meg og naboen, "siggum" har planer om å bomse rundt i alpene. Mest sansynlig Italia. Var i ST anton i fjor og frister ikke til gjentakelse. Altfor mange turisten turisten der.

Alt er på planlegging fasen så alle forslag tas i mot med takk.

Bestem dere hva dere vil.
Fiffen #124917 14/08/2006 3:05 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er viktig at dere har et klart mål med å tilbringe en sesong på snø.Skal dere lære språket, jobbe, feste, klatre, jibbe eller kjøre flest mulig høydemeter eller god snø?Det finnes utrolig mange små steder i alpene som har like bra, bratt, snøsikker og vakker kjøring som de store stedene. Men de er litt vanskeligere å finne ut av, har litt mindre ompaompa, og sansynligvis mye mindre seriøse skikjørere.Det er fint å reise til Chamonix hvis du vil feste, klatre, kjøre kuler og ta deg ut i en av verdens kuleste byer. Men regn ikke med å kjøre urørt pudder hver dag i ukesvis.Mitt råd (og det har jeg selv fulgt) er å sørfe litt rundt etter steder som tiltaler deg etter dine krav til steder. Jeg har returnert til samme sted flere år på rad, og aldri angret på at jeg mer eller mindre tilfeldig valgte et sted ingen andre hadde vært på, eller hørt om.Jeg skal tilbake dit i vinter. Kjøre urørt snø to uker snøfall, gå turer, spise billig pizza og reise på shopping i Chamo. Og er forholdene dårlige er det ikke langt til bedre. Kan rett og slett ikke falle meg inn å reise et annet sted.

Hvor man finner slike steder? OVERALT!!

Dette ble langt, men det er et godt råd!

..
Fiffen #124918 14/08/2006 9:19 PM
Fersking
Fersking

bad gastein i østerrike var et koselig sted! var der bare en uke, men kjenner andre som har vært der hele sesongen kom hjem kjempefornøyd.. spørs jo helt hva man er ute etter selvfølgelig, det var foreksempel ikke park der. men mye urørt puddersnø hvis man gidder å gå litt unna bakkene , og da er det jo bare å bygge seg et hopp eller to på egenhånd. også skikkelig bra afterski der nede!! noe av det villeste jeg har vært med på:)! en del turister, men ikke så mange som i st anton.. rett og slett en koselig liten by!

lite men bra
Fiffen #124919 15/08/2006 11:00 AM
Fersking
Fersking

er helt enig med knuffe, fint deg et lite anlegg, som regel der du får puddet for deg selv. Så kan du heller ta bilen eller bussen til steder med litt mer rai rai og shopping. Har selv vært der knuffe snakker om og det kan vikrlig anbefales!God tur

Italia
Fiffen #124920 17/08/2006 11:35 AM
Medlem
Medlem

Hvor er et bra sted i italia.

Tenkte å ha en base der så reise litt rundt derfra.

Andre som er keen så ta kontakt. Og om du kjører telis blir jeg ekstra gla.

Vært litt kult å fått samla litt fler nordmenn et sted, så vi kanskje kan overdøve alle svenskene som er overalt ;-)

Italia
Fiffen #124921 17/08/2006 6:26 PM
Entusiast
Entusiast

jeg var i Italia vinteren 04 og ble skuffet. bakkene var bra og utsiktene ekstremt vakre. MEN det snør lite i Dolomitene(de Italienske Alper) så der jeg var i Val De Fiemme var det håpløse of pist forhold. DESSVERRE.

Bad Gastein
Fiffen #124922 18/08/2006 1:40 AM
Avhengig
Avhengig

Var i Bad Gastein fra desember til April sist vinter og drar tilbake nå i vinter!!!Det er en del turister,men mest barne familier og de få som kjører pow pow de finner bare de lett tilgjengelige rutene så der er det mye å ta av!! Og det har vært mye utskiftinger de siste årene så er ikke så mange erfarene bomser der så mye av de beste rutene er det ikke så mange som kjenner til...Feks vi hadde en dag med tåke og snø...heisen var bare åpen halve veien og vi kjørte 10 turer fra midten og ned og alle i urørt snø...de andre bomsene lå hjemme for det var ikke no bra kjøring mente de...Men vi hadde 10 turer i sko og åpent terreng...bratt skog fra midten og ned!! mye jobber å få der om man er tidlig og veldig trivelige folk! så det er ett bra alternativ!! Ta kontakt om du lurer på noe!!

Lykke til!!

Sesong
Fiffen #124923 21/08/2006 4:05 PM
Fersking
Fersking

Kommer selvfølgelig helt ann på hva slags kjøring du er ute etter! Hadde selv en sesong i ValD`isere (Frankrike) for et år siden, fordelen med de litt store stedene (Valdi er verdens nest største skisystem) er at du finner alt! De har løyper, park, off-piste og liv på byen! Men det kan selvsagt bli litt mye turister! Skulle jeg hatt en sesong til tror jeg kanskje det hadde blitt Serre Chevalier området eller Les 3 Valeès hvilket er to veldig forskjellige steder! Har man bil er Serre et genialt sted, pga Col Lautaret snør det alltid i enten Serre Chevalier eller La Grave/Les 2 alpes så det er alltid fresh snø! Les 3 Valeès er størst har alt og turistene der virker ikke så opptatt av å kjøre all den lett tilgjengelige off-pisten! Men som sagt det avhenger jo av hva du er ute etter:)Skjekk freeride.nu for bosted og skikompiser:)

Amerika!
Fiffen #124924 06/09/2006 7:20 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei, har ikke bumset en hel sesong, men sov en uke i bil i US i fjor. Var innom Alta Utah, kun skiers, Snowbird is for boarders, en fantastisk plass og skikkelig hyggelige mennesker. Så til Jackson Hole, Wyoming, fantastisk, en skikkelig cowboy-skiby. Derifra dro jeg til Steamboat Colorado, konge annlegg! Noe litt mere sossested, men mer pudder til meg. Fór vidre til Vail Colorado og flere sosser, dyrt skikort men et kjempeannlegg. Avsluttet med en fottur i Zion og en dag i Big Bear ved LA. Ble bare en kort tur på meg, men Colorado har jo et vell av anlegg, det samme med Wyoming og Montana. Sistnevnte har masse snø og lite folk. Så kan du jo fortsette inn i Canada til Jasper og rundt i British Colombia. Vel, bare et forslag for å minne om at det ikke bare er Alpene som har bakker av alle slag.

God tur!

A

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå