Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Chamonix i påsken
#123040 06/11/2006 2:57 PM
eLN Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg og noen kamerater planlegger tur til Chamonix i påsken, noen som vet hvordan forholdene pleier å være der på den tiden av året?

Chamo
eLN #123041 06/11/2006 8:25 PM
Medlem
Medlem

Har vært der både før og etter påske tidligere og forholdene er som regel bra, dog skiftende. Det er litt tilfeldig hvor gode forholdene er, men etter å ha vært der fem ganger har det har ennå ikke skjedd at vi ikke har hatt dager med snøfall. Ved denne tiden er det som regel 15 plussgrader og sol i byen. Regner det i byen, snør det som regel på toppene.

Ta dere også en tur gjennom Mont Blanc og besøk Courmayeur. Her finner du som regel også fine forhold på toppen, og mindre folk.

God tur

Takk
eLN #123042 02/01/2007 12:07 AM
eLN Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vet du om det er parker der?

Park i Chamonix
eLN #123043 02/01/2007 2:35 PM
Medlem
Medlem

Det skal være en helt ny park i Grands Montets, ca samme sted som de har en boardercross-løype. Dette er bare noe jeg har lest, men det virka troverdig nok. Ny denne sesongen så vidt jeg skjønte.

Ellers kan du regne med at Chamonix er helt suverent i påsken. Du kan selvsagt ha uflaks også, men hvis det har kommet en del snø i løpet av vinteren burde du ha alle muligheter til å gå med shorts i byen, og kjøre i herlig snø på fjellet. Kanskje ikke så mye pudder, men likevel... Er det fint vær er det hvertfall ålreit å kjøre ned fra Aiguille du Midi, siden det ligger så høyt at snøen uansett har holdt seg der. Park kan du kjøre i hjemme, når du er i Chamo burde du utnytte alle de superfete nedkjøringene som finnes! Nesten alle sportsbutikkene der selger en offpiste-guide i hendig format (altså en bok, ikke et menneske i hendig format :-). Der finner du mye moro.

Courmayeur som en annen nevnte ligger i solsiden, og _kan_ være bra så seint på sesongen, men det er også store muligheter for skikkelig råtten gjennomslagssnø. Ville hørt med noen locals før jeg brukte en dag på å dra dit.

Chamonix
eLN #123044 02/01/2007 11:42 PM
eLN Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Tusen takk for nyttig info! Gleder meg

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå