Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
montering av binding
#122745 26/11/2006 3:25 PM
MGF Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

har kjøpt meg salomon x-wing 4 med 610 bindinger. jeg lurer på dette med å montere bindinger. har ikke så mye peiling.

når jeg skal montere bindingene så er det en skrue som fester framre delen, denne skruen kan skrus i hull som er merket fra a-f. jeg satt den på d for da var det en strek på skien og støvla som var rett ovefor hverandre. hvordan skal jeg tilpasse dette etter vekta mi? og høyde?

og bakdel av bindinga er det 3 streker med en v over. i monteringsveiledning skulle denne v'n stå over den midterste av de tre strekene. men den står en centimeter til venstre for de strekene. hva betyr dette og hva må jeg gjøre for å fikse det?

mvh magnus

proffe..
MGF #122746 26/11/2006 4:19 PM
Entusiast
Entusiast

Stikke til noen som kan montere..

Er viktig å få fraover og bakover trykket på bindingen riktig.

Lenge sidne jeg har montert noen salomon bindinger, men er en bakovertrykk indikator som skal stå i midten når du har støvelen i bindingen.

I tillegg kan du da sjekke at den streken under støvelen macher med midtpunktet på skien, som det også skal gjøre (så samt du ikke har flyttet bindingen litt fram)

Men mitt beste tips er å ta dette til en sportsbutikk som er flink, og få de til å se over at det er riktig..

Er litt vanskelig å si noe om det uten å få sett det med egen øyner.

Montering
MGF #122747 26/11/2006 4:25 PM
Medlem
Medlem

For det første: Instilling av bindingene har ingenting med høyden din å gjøre. Kun vekt og størrelsen på skallet til skoene dine (i mm). Det finnes en skala som butikkene bruker, som fungerer slik at høy vekt/små sko=høyere DIN verdi, lav vekt/store sko=lavere DIN verdi. Men man må også ta med nivå og kjørestil på kjøreren i betraktningen.Sånn på privaten ville jeg tatt utgangspunkt i vekten din og lagt meg litt under først og heller skru bindingen litt opp dersom de løser ut for fort (veier du 70kg, prøver du på 5,5 eller 6). Det skal være likt bak og framme! For å justere bak, løft opp bakbindingen og skru.

For det andre: Ski og binding i ditt tilfelle er integrerte bindinger, så dette skal være en smal sak å montere. Midten av skoen skal være parallell med den streken på skien, som du sier, så da er det bare å tilpasse bakbindingen slik at når du presser skoen i bindingen, så dyttes bakbindingen litt bakover. På 610 tror jeg det er en skrue man skal skru på for å finjustere bakbindingen.

Lykke til!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå