Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
hvordan kjøre i dyp snø
#122258 13/01/2007 7:28 PM
Planks Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

kan jeg bruke de vanlige slalomskia mine? har aldri kjørt i dyp snø før. lærer jeg det på en formiddag?noen nybegynnertips?

enkelt
Planks #122259 13/01/2007 10:14 PM
Entusiast
Entusiast

bare prøv deg frem. om skiene dine er lite breie kan det være lurt å lene seg litt bakover.

Tar tid
Planks #122260 14/01/2007 5:01 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

For det første så må man kjøre det en del før man finner ut hva som fungerer. Det er ikke noe hokkuspokkus. Problemet er at det blir alt for lite av den typen kjøring.

Hvis man er god på ski spiller det ikke så stor rolle hvordan ski man har. Men hvis man ikke er god i løypene heller ville jeg brukt en litt bred ski for bedre flyt!

Lykk til!

veldig bra svart Indigo
Planks #122261 14/01/2007 10:00 PM
HPK Offline
Medlem
Medlem

"Hvis man er god på ski spiller det ikke så stor rolle hvordan ski man har. Men hvis man ikke er god i løypene heller ville jeg brukt en litt bred ski for bedre flyt!"

Det kunne med fordel blitt spredd ut i de uendelige "hvilke ski er best" innleggene som florerer på nettet.

Mitt tips til løssnøkjøring er start rolig med litt store svinger. Vekt rett over eller litt bakpå, men ikke for mye bakpå sånn at du får gnagsår på legga etter en halv dag. Kjør med rotasjon i overkroppen, dvs drei også overkroppen i den retningen du ønsker å kjøre. Prøv gjerne å sette litt fart i slake hellinger og lek deg litt. Det er lov å tryne mye i løssnøen. De som satser tryner mest og får som regel også størst progresjon.Lykke til

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå