Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
St. Johan???
#122247 15/01/2007 5:21 PM
Big-O Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Vi er fem karer fra jobben som skal på alpetur i februar. Vi har kjøpt flybilletter til München, men har ikke bestemt nærmere destinasjon på skisted. En kollega lurte på et sted som heter St. Johan. Jeg har aldri hørt om det, men ut i fra det jeg kan lese om det stedet på nettet, virker det som et koslig sted. Men jeg er usikker på om St.Johan har bra bakker og gode "pudder"- muligheter. Er det noen her som kjenner til dette stedet, eller har dere andre anbefalinger på skidestinasjoner som er mulig å nå med bil fra München? Vi ønsker et sted som er garantert snø og gjerne med noen anbefalinger når det gjelder gode puber!!!

pft-olav

St johan 2004
Big-O #122248 15/01/2007 9:55 PM
Entusiast
Entusiast

jeg var i St. Johan rett etter nyttår 2004. og da var det skikkelig pudder. Var helt ok sted, så vidt jeg husker var det nokså god høydeforskjel i forhold til norsk standard, men ikke iforhold til alpene. Dere har ikke vurdert Engelberg eller BadGastein? har hørt mye positivt om disse stedene men aldri vært der.

og en ting til: det er mye dansker i St Johan, regner med at det beskriver bakkene. så de er ikke så bratte som i f.eks Chamonix eller Val D'Isere.

hvis det er
Big-O #122249 15/01/2007 10:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

st. johan am pongau (alpendorf) du mener er det en fordel å kjøre den siste halvtimen opp til badgastein som simn sier ihvertfall. st.johan ligger lavt, å er langt ifra noe frikjøringssted. ligger ikke langt fra verken flachau (bra løyper) og badgastein (bra frikjøring). hadde anbefalt badgastein, men hvis du har bil å vil mot den retningen har du saalbach, zell am see(kjedelig løyper), kaprun å schladming å velge mellom ihvertfall itillegg til ovennevnte. +flere til sikkert.. sjekk skiamade eller hva det heter

sant som dere sier...
Big-O #122250 15/01/2007 11:23 PM
Big-O Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

...mye dansker i bakkene er ikke nødvendigvis et kvalitetstegn. Men nå har jeg kommet i kontakt med en fyr som anbefalte meg Gerlos. Det ligger ikke så langt i fra St.Johan, men virker som et mye bedre sted. i følge han var det gode pudder muligheter der, samtidig som skredfaren var relativt liten pga at fjella ikke var så spisse.

Var en uke i Engelberg i fjor og kan på det sterkeste anbefales. Kjørte konstant pudder.

spisse fjell?
Big-O #122251 16/01/2007 4:06 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Nytt for meg at fjellenes spisshet har noen som helst sammenheng med skredfare. da burde det jo ikke kunne gå skred på østlandet i det hele tatt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå