Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye sko, ikke til jibbing.
#121793 28/02/2007 11:33 AM
M Bryn Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Trenger nye slalomsko. HAr ett par salomon promod, gammel type (svart). Disse begynner å bli godt slitne, men nå skal jeg investere i nye. Er det noe som er dårlig/ bedre enn noe annet? Har prøvd nordica dobberman pro 130, atomic x110. Har også prøvd en fjorårs modell av salomon promod, men den ble for myk. Trenger råd.

Salomon Falcon 10 eller XWave 10?
M Bryn #121794 28/02/2007 12:06 PM
Medlem
Medlem

Hvis du var fornøyd med dine gamle Salomon, ville jeg pøvd årets Salomon modeller. Jeg gikk selv fra gamle Salomon XWave 7(!) til Salomon Falcon 10 før sesongen og er ganske fornøyd med det. Falcon får du også i enda stivere utgave så det burde ikke være noe problem. Merk at Falcon har en helt ny passform som er anderledes enn XWave og tidligere pro modeller fra Salomon.

Generelt er det viktig å velge den støvelen som passer best til din fot uten å bry deg så veldig om andre ting som merke, modell, pris eller stivhet. Det et er også veldig nyttig å kjøpe av en selger som kan støvler og som også kan tilpasse dem når problemene oppstår etter du har kjøpt.

Et annet generelt råd er å kjøpe støvlene så små som mulig ettersom innerstøvelen vil utvide seg litt ved bruk. Ha støvnene på minst 10-15 minutter i butikken slik at innerstøvelen blir varm. Husk også å prøve støvler med dine egne skisokker.

Støvler er kanskje ditt viktigste utstyr (vitgigere enn ski?), så bruk god tid på kjøpet. Lykke til.

bekksøm is the way
M Bryn #121795 22/12/2007 3:08 PM
Fersking
Fersking

Je syns du jaggu skulle gått tel anskaffelse tå nån solide bekksømstøvler med røttefellatupp. Je har et par øh dem er gørgoe, sjøl om kvaliteten itte når opp på mett hardbruk.(Skomakern på hølla ordner slekk billig, støvla mine vart jækli bra med heljønn øh sålepigg) Detta at dem bare er feste i front fikser du med nåen tjurrubann søme du surrer over rista og rundt skia.

Ver sø god førr gøtt tips! Go jul!!!:razz

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå