Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Rossignol B-Squad
#121746 05/03/2007 3:54 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Lurte på om det er noen her som har prøvd årets B-Squad på 184? Fungerer de bra til det meste? Er baktuppen bøyd opp så man kan lande og kjøre baklengs?Lurer på om det blir ny ski på meg snart!

Ikke prøvd, men lest tester.
-Øyvind- #121747 05/03/2007 6:14 PM
Medlem
Medlem

Den ligner etter sigende på Dynastar Pro Rider, men er ørlite bredere på midten, og har mer innsving. Hva angår baktuppen, så har den ikke noen form for tupp - den er bortimot helt flat og rett i motsetning til B2, B3 og forårets B4.

B Squad
-Øyvind- #121748 05/03/2007 9:29 PM
Medlem
Medlem

Jeg kjører på B Squad Pro 194 selv og stortrives med den. Den er en fantastisk cruiseski som elsker fart og snø. Sitter på alt og er stabil som et tog. Den er stiv og ikke spesielt lettkjørt, men har du stått en del kommer du til å elske dem. HAr ikke kjørt på B Squad 184 selv, men den er relativt lik som mine, noe mer innsving og smalere på midten. Skien er en kompromissløss storfjellscruiser med falt tupp, så baklengslandinger kan bli i overkant spennede....

Men trives du offpiste i bratte heng med stor fart så er B Squad et meget godt alternativ, særlig nå som Oslo Sportslager kaster dem etter deg...

B-Squad som telis....
-Øyvind- #121749 06/03/2007 2:41 PM
Fersking
Fersking

Jeg har kjørt B Squad i 184 med rottefella R8 i hele år og er sinnsykt fornøyd!!

Det er absolut en av de råeste storfjels cruiseren du kan kjøre på... dårlig føre finnes ikke med denne skien. Er bare å legge seg bakpå og skien slår igjennom alt som heter skare og slagete føre. Det er bare å gi gass!!!

Du bør være relativt sterk i beina og ha kjørt litt på ski for å trives med skien, da den er litt tungkjørt hvis ikke du gir den litt fart å jobbe med. Valgt å ikke kjøpe PRO varianten som er hakket stivere og litt mindre innsving rett og slett fordi jeg ønsket også at den skulle fungere i bakken. Og det gjør den, men husk å gi gass!!!

I mye pudder blir bakskien noe stiv men i norsk "pudder føre" (får aldri bunnløst pudder i Norge) fungerer den helt utmerket. Man kjøper jo altid et par pudder planke til de store pudderdagene uansett!! ;-)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå