Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alpetur til vinteren. Hvor?
#121308 10/08/2007 11:48 AM
Medlem
OP Offline
Medlem

På tide å begynne å tenke på en tur til alpene til vinteren, så jeg har noe å glede meg til. Men jeg lurer veldig på hvor jeg skal dra, så jeg tenkte at jeg sikkert kan få litt inspirasjon og tips herfra.

Vil et sted hvor det er rimelig lett å finne passe bratte steder (40-45 grader), men kan fint stå over tryner-jeg-her-så-stryker-jeg-med-steder... Tryner-jeg-her-så-får-jeg-vondt er derimot helt ok :wink. Vel så viktig er å kunne få kjørt offpist-turer med littegrann lengde. Bakkekjøring er helt uinteressant, det kan jeg gjøre hjemme om jeg vil. Og så er det nok en fordel om det ligger ganske høyt så vi har et visst håp om snø.

Har vært en del i Chamonix, og et sted med lignende muligheter hadde vært ganske perfekt. Zermatt har jeg kikka så smått på, og La Grave er selvsagt et sted som matcher kriteriene mine. Noen som har forslag, kommentarer etc så syng ut! Reisa fikser vi sjæl, så det er ikke noe krav at det er noe reiseselskap som har dette stedet i katalogen sin.

Takker&bukker for alle tips :grin

Andermatt
Old McDonald #121309 17/08/2007 8:56 AM
Medlem
Medlem

beste tips er å se an hvor snøen lander.

likte god andermatt bra lay-out, ikke for bratt men relativt lett tilgjengelig off-piste- dog ifjor ingen snø :sad

Disentis var lengendarisk i 2005 !!!få frikjørere og meget lite sted

Flere jeg kjenner liker godt val di sere.

Engelberg er fort kjørt opp og trenger nesten guide for det er noen stup....

leite sjøl eller reiseselskap?
Old McDonald #121310 17/08/2007 10:37 AM
Fersking
Fersking

Hva tror dere er den beste/billigste måten å finne en bra alpetur?Er det mye stress og bestille tur sjøl? Er det noen sider på nettet der det ligger tips++ til en vellykket tur på egenhånd? Har lyst til et lite sted med bra offpist? Er det noen som har noen tips?

Alpene...snøen bestemmer, men..
Old McDonald #121311 23/08/2007 9:48 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Verbier og Stanton er etter mi meining stader som dekker det du (og fleire) er ute etter, Stanton er snøsikkert...... (Fly til Zurich, tog til Stanton og leig deg billig overnatting på nettet...) God tur!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå