Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
freerideutstyr
#121108 10/09/2007 6:50 PM
climb Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Trenger noen gode råd ang. freerideutstyr. konverterer fra telis til fast hel, men har ikke snøring på hva som gjelder. noen anbefalinger? vil ha ski som dundrer gjennom alt av dårlig føre, kjører agresivt på telis. Hvilke sko, bindinger og støvler bør man gå for? veier 70 kg, 175cm høy. kun seriøse svar

supermojo
climb #121109 10/09/2007 7:06 PM
Medlem
Medlem

Jeg kjører selv på head supermojo 103 når det er litt blanede forhold, er kjempeformøjd med de. Virkelig en drapåski, men ikke noe spesielt leken.

Ellers så er jo klassikerne Kneissl Tanker å volkel Explosive geniale hvis det ikke er bunnløst pudder. 4frnt EHP 193 og b-squad 104 er kasnkje noen av de aller mest "ekstreme" skiene i den klassen.

Ang sko, så er det VELDI viktig at de passer foten din, IKKE kjøp sko fordi "prosa" har de eller at du synes de ser fet ut, men hvis du skal ha drapåski, så trenger du drapåsko. ¨Å da er feks, Lange fr120 bra hvis du passer de, og rossi bsquad skoa er og bra. Men det går bra med litt mykere sko, men jeg liker ikke gå lavere enn 90 når jeg kjører store ski? Men kan ikke få sagt det nok at de MÅ passe foten din, så sko er veldi individuelt!

Bindiger så ville jeg kjøpt enten look p18 eller salomon 916, solide bindger som tåler en trøkk!Har tilfeldighvis to par av dissen fantastiske, mirakuløse og supergode skiene til salgs:razz

Selger supermojo 183 med elelr uten bindig, mail for pris

Vølkel Explosive 190 send mail for pris

MAil: skiboms1@yahoo.no

Dra på..
climb #121110 11/09/2007 4:58 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kan trykt anbefale følgende. Dynastar Pro Rider, en relativt allsidig ski som pløyer gjennom det meste. Event Dynastar XXL som virkelig er et lokomotiv. Kommer litt an på hva du vil ha. Svingbuene i bakken med XXL er for å si det mildt drøy. Er det noe du ikke bryr deg om er XXL helt genial for alle aspekter av off-piste kjøring.

Bindinger: P18 er et sikkert valg, men er du ikke en kjempehest, så holder f.eks PX14 i lange baner.

Støvler: helt enig med han over, støvlene må passe foten. Personlig foretrekker jeg Lange Freeride. Flex 110 - 130 er mine valg. Lange kommer med 110 og 130, medan fjorårets toppmodell er 120 om jeg ikke tar helt feil.

Lykke til.

glemte den ja
climb #121111 13/09/2007 6:37 PM
Medlem
Medlem

ja, pråw raydern er åsså ei fin ski, som jeg desverre ikke har prøvd ordntlig. Men synes designet er kjedeli så kjøp heller de andre :razz

det er jo selvsagt også mange andre, men de mest kjente å kjøpte er vel nevnt.

Re: freerideutstyr
climb #121112 20/09/2007 4:32 PM
Fersking
Fersking

æ selv kjører på head mojo 103!! d e drit bra! men man kan ikke gjøre serlig mye me dem.. ikke lekene skida:) men digge.:P kjøp head mojo 103!

Prorider
climb #121113 20/09/2007 4:40 PM
Entusiast
Entusiast

Prøvde en ett par år gammel modell av prorider i fjor. Skien ga et skikkelig SOLID intrykk. Den pløyde gjennom absolutt alt av motstand jeg ga den. Eneste er at du bør ha litt krutt i beina, siden prorider er ikke akkurat lettkjørt. Fikk også prøvd å leke meg litt med den, og det går an, men er ikke akkurat noen ski du leker deg i parken med for å si det sånn. Når du ikke veier mer enn 70kg trenger du vell gjerne ikke p18 bindinger. Er det ikke meningen at de faktisk skal løse ut de gangene du tryner? Hva med f. eks p15 ellerno sånt i stedet for. På skofronten er vell mellom 100 og 130 det mest fornuftige å velge, men prøv flere sko i butikken og velg den som sitter på din fot/eventuelt få den tilpasset.

Blizzard
climb #121114 20/09/2007 5:13 PM
Fersking
Fersking

Kjører de ikke selv, men prøvde ifjor Blizzard Titan Pro. Adskillig mye mer leken enn feks Stöckli Stormrider, og mer stabil enn feks Völkl Gotama. Likte den svært godt.Min erfaring er at Salomon- og Look-bindinger er svært pålitelige

Har du mulighet til å dra på en skidemo i vinter, er det å anbefale.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå