Jeg har også lest deler av den tråden du refererer til, og har liten eller ingen tillit til denne "Hasse" som uttaler seg i øst og vest om SC.
Han påsto blant annet i en annen tråd i vinter at Sport Conrad ikke ville få lov til å selge Völkl denne sesongen... noe som selvsagt bare var tull. Han jobber etter hva jeg har forstått hos en konkurrent et sted i Alpene, og synes antagelig det er stas å være "in the know" som det heter.
Jeg har kjøpt ikke mindre enn 8 par ski fra S-C, og har bare gode erfaringer. Som Da Fastest skriver, så selger de 2. sortering, men disse skiene er tydelig merket. Resten er de samme skiene som du kjøper her hjemme. Jeg har fått det verifisert med mine egne ski.
Konklusjon: Inntil de norske butikkene slutter med "dustepriser" på skiutstyr, så finnes det ikke mange alternativer til S-C.
Forresten: Det finnes en butikk i Oslo som kan konkurrere på pris, og det er Jesting Sport. Fantastiske priser på bl.a Scarpa (Terminator X til NTN koster 3600,- mot 4999,- hos de andre).