Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Sport Conrad
#120636 02/11/2007 4:01 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Vet at det har vært mange diskusjoner rundt det å handle fra Sport Conrad, vet at mange handler derfra og jeg har handlet derfra selv (med gode erfaringer). Det er ingen tvil om at det er billig!Har fulgt en spennende diskusjon på freeride.se, hvor enkelte hevder at skiene som selges hos SC er B varer! Har sett at de selger enkelte ski modeller som er 2. sortering, men enkelte hevder at alle ski som selges der er B vare. Det hevdes at enkelte har hørt fra ledelsen hos Vølkl og K2 at de har spesielle partier som de leverer til SC. En kar som jobber på et skiverksted i Sverige hevder at ski som kommer inn med feks veldig ujevne såler evt tynnere såler veldig ofte kommer fra SC. SC har betydelig lavere priser enn andre nett butikker i utlandet, er det fordi de kjøper inn enormt store partier eller er det som noen sier at det rett og slett er egne produksjoner med ski (les simplere) som går til SC. Noen som vet noe om dette???

ikke billigere enn andre
Da Fastest #120637 02/11/2007 4:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

sc er ikke veldig mye billigere enn feks telemark-pyrenees. høres rart ut om alle skiprodusentene skulle lage en egen produksjon kun for en butikk. Men jeg har hørt at volkl har ett eget parti som går til sc siden de selger så mye der. Og at nye ski kan ha ujevne såler er vel ikke akkurat noe nytt eller spesielt for ski for sc

Sc
Da Fastest #120638 02/11/2007 5:14 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Nei! Jeg vet ikke! Ble bare litt nyskjerrig når jeg lest om dette på freeride.se. Når det var snakk om dårlig såle kvalitet, ble det hevdet at sålene var tynnere, og at de var unormalt ujevne. Det finnes andre nett butikker som ikke er så langt unna på pris på bare ski, men ikke mange som kan matche SC på pakker, ski og bindinger! Du får feks et par Seth med Marker the Duke til ca 5500,- med frakt, moms og det hele! TP har ikke lignende pakker!

Re: Sport Conrad
Da Fastest #120639 02/11/2007 5:36 PM
Fersking
Fersking

Jeg har også lest deler av den tråden du refererer til, og har liten eller ingen tillit til denne "Hasse" som uttaler seg i øst og vest om SC.

Han påsto blant annet i en annen tråd i vinter at Sport Conrad ikke ville få lov til å selge Völkl denne sesongen... noe som selvsagt bare var tull. Han jobber etter hva jeg har forstått hos en konkurrent et sted i Alpene, og synes antagelig det er stas å være "in the know" som det heter.

Jeg har kjøpt ikke mindre enn 8 par ski fra S-C, og har bare gode erfaringer. Som Da Fastest skriver, så selger de 2. sortering, men disse skiene er tydelig merket. Resten er de samme skiene som du kjøper her hjemme. Jeg har fått det verifisert med mine egne ski.

Konklusjon: Inntil de norske butikkene slutter med "dustepriser" på skiutstyr, så finnes det ikke mange alternativer til S-C.

Forresten: Det finnes en butikk i Oslo som kan konkurrere på pris, og det er Jesting Sport. Fantastiske priser på bl.a Scarpa (Terminator X til NTN koster 3600,- mot 4999,- hos de andre).

Rampus
Da Fastest #120640 02/11/2007 10:10 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Det var godt å høre!!! Min erfaring med SC er og nemlig utelukkende positiv!

Støtte til S-C
Da Fastest #120641 05/11/2007 4:56 PM
Fersking
Fersking

Til SC's forsvar fikk jeg et par fischer excalibur ski som det viste seg hadde feilplassert midtmerke fra fabrikken, dermed binding plassert ca 1 cm for langt bak. Conrad tok etter de fikk vite om partiet med feilproduksjon selv kontakt og gav tilbud om nye ski fraktfritt eller 50 euro i refusjon. Tviler derfor på at de bløffer med B-vare ski. Også ellers er det tipp topp service i alle ledd hos Conrad ut fra min erfaring.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå