Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alternativer til Seth
#120328 19/11/2007 10:41 AM
Samth Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg skal ha nye ski, men har ikke så veldig peiling- har stått på de samme telemarkskia de siste 5 årene og hatt mange fine opplevelser-men er nå klar for å konvertere til alpint.. har testet et par seth 179 med look, virket veldig bra, men hvilke alternativer har jeg? Er selv 174cm/70kg..Takk for svar!

Mer spesifikk!
Samth #120329 19/11/2007 11:05 AM
Fersking
Fersking

Du må være litt mer spesifikk på hvilke egenskaper du ønsker. Skal skien være lettkjørt eller er det viktigere at den er fartsstabil. Skal den funke både i bakke og pudder, eller blir det mest en ski for bruk utenfor løypene. Skal du ha muligheten til å kjøre baklengs? Skal du hoppe med de? osv..

Uansett mener jeg at samme hvilket bruk du skal ha ski til, finnes det mye bedre valg enn seth.. Og det sier jeg selv om jeg selger mine på bruktsidene nå... Løp og kjøp!!

Skitest
Samth #120330 19/11/2007 11:15 AM
Fersking
Fersking

I det Fri Flyt som ligger ute til salg nå (nr. 52), er det test av akkurat den skitypen du er på jakt etter.

Re: Alternativer til Seth
Samth #120331 19/11/2007 11:33 AM
Samth Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Den må funke både i bakke og pudder, men må være god på toppturer.. Det å kjøre baklengs trengs ikke..kommer ikke primært til å bli brukt til hopping, men må fungere til det også:-)

Hva slags ski selger du?

Mine tips:
Samth #120332 19/11/2007 1:47 PM
Fersking
Fersking

Gode lettkjørte alternativer:

Scott P4 (ganske brei, men overaskende god i bakke)Nordica Enforcer (sitter godt i bakken og er godt avdempet)Fischer Watea 101 (meget lettkjørt flott ski som sitter godt og er morsom og kjøre, samt godt dempet)

Gode mer tungkjørte ski:

Dynastar Prorider (flott tog)Völkl Mantra (også et flott tog, litt mer leken)Völkl Gotama (overaskende kvikk til å være så brei -faktisk også ganske lett til topptur)

Gode toppturski:

G3 Reverend (fantastiske kjøreegenskaper til å være så lett -egentlig ikke mange konkurrenter i mine øyne)

Et viktig poeng i mine øyne når man skal vurdere hvor god en ski er, er hvor godt avdempet en ski er. En godt avdempet ski vil flyte uanstrengt gjennom vanskelige forhold, og det er i slike forhold du kjenner forskjellen på ski (samt når det er hardt merker du om skien er torsjonsstiv og god).

Jeg selger noen ganske lett brukte Seth Vicious 06/07, som jeg synes er flotte i pudder, sitter ok i bakke, men som ikke er spesielt godt avdempet -blafrer en del og er ustabile under vanskelige forhold -noe jeg mener gjelder alle K2 ski uten metall-forsterkning.

Re: Alternativer til Seth
Samth #120333 19/11/2007 2:19 PM
Samth Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Tusen takk for info!hvor lange er skiene du selger?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå