Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
monteringspunkt - stormrider dp
#120121 02/12/2007 11:14 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Eg skal montere alpintbinding på mine stöckli stormrider dp (184/radius ~28). Eg lurer på å montere bindingen 2 cm lengre framme enn anbefalt (boot-center), da dette vil gjere skia litt meir leken og lettkjørt.Skia vil bli brukt til pudder og laussnø, samt litt bakke dersom det er hardt.Generellt likar eg at bindingen står litt langt framme.Er det nokon som har erfaring med denne skia? Er den lettkjørt/tungkjørt? Vanskeleg å dra dra med seg rundt dersom det blir svært bratt?Eg sett stor pris på innspel rundt montering.

Har de i 193 med telemarkbinding
Per-Pusling #120122 02/12/2007 3:08 PM
Fersking
Fersking

Skiene er ikke tungkjørte for meg i alle fall, men utrolig gode til veldig mye av de snøforholdene man treffer i norske fjell.Jeg har montert de boot - center og ser ingen grunn til at ikke du skulle gjøre det med alpintbindinger. Du må henge så jævlig i skoa om du monterer de hele 2 cm forran og vil slite med å kjøre teknisk godt utenfor preparert område..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå