Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye ski, hjelp!
#119910 14/12/2007 12:16 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Heisann folks!

Jeg skal, som emnetittel sier, kjøpe meg nye ski iløpet av de nærmeste ukene/dagene, men trenger bare litt veiledning fra dere som faktisk har peil på hva dere snakker om:wink

Uansett, jeg har sett på en del forskjellige ski, og kommet fram til at Fischer Addict så bra ut/hørtes bra ut. Ser det finnes to versjoner av årets modell, Fischer Addict og Fischer Addict Pro, noen som vet hva forskjellen på disse er? Er det mye forskjell fra fjorårets modell og årets modell, utenom design/farge?

Jeg har stått på ski i fire-fem sesonger nå, men er ikke så veldig god fordeom, av den enkle grunn at jeg ikke står så alt for mye, noe som kommer til å endre seg denne sesongen (Itillegg, som en liten unskyldning, har jeg stått på noen forferdelige ski, kjøpt på obs for en billig peng, var forresten 10-15 cm siden:razz...)! Uansett, jeg bruker å stå en del i bakke/leke meg litt på hopp og litt offpis, vil da den overnevnte skien være bra til dette bruket? Vet at det egentlig er en parkski, men har lest mange plasser at den er veldig bra som en allrounder...

Grunnen til at jeg velger noen såpass "dyre" ski, er at jeg vil slippe å måtte kjøpe nye allerede etter to sesonger :wink...

Er det eventuellt noen andre ski jeg bør ta med i beregningen?

OG, bindinger, hva bør jeg velge? Har sett på Look PX 12 TI JIB Wide Big Trouble Ski Binding, er disse bra?

Helt til slutt, sko, jeg har null peil, og vet ikke hva jeg bør velge, bare at det helst ikke bør være alt for dyrt...

Håper noen der ute har sjangs til å hjelpe en stakkars nordmann uten ski!

Re: Nye ski, hjelp!
Sin89dre #119911 14/12/2007 12:23 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Sitat Sin89dre:Grunnen til at jeg velger noen såpass "dyre" ski, er at jeg vil slippe å måtte kjøpe nye allerede etter to sesonger :wink...

Du finner bra billige ski. Som holder i lange baner til ditt bruk :)Hadde jeg vært deg ville jeg tatt en tur på lokalesjapper og sett litt på pakkepriser.Er du heldig finner du ei sjappe med folk som har litt peil, og de kan veilede deg til å finne en ski som passer deg og dine behov.

Personlig kjører jeg K2 Fujative med look px12 jib TI.Forsåvidt en ganske billig ski, og den holder som bare juling. God å kjøre på er den også smile

Re: Nye ski, hjelp!
Sin89dre #119912 14/12/2007 8:14 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hmm de skiene så faktisk ganske bra ut ja, men, er de laget spesielt kun for park, eller er de bra ellers i bakken også? Samt gjerne litt offpist?

Har bestemt meg for og kjøpe fra USA, og da sparer jeg en hel del. Får årets modell (Fischer Addict) for ca. 1950,- pluss moms (og frakt), noe jeg synes er meget bra! Skal bestille hele pakken på en gang, klær, beskyttelse, ski og sparer dermed en del på frakt... (Frakten kommer på ca 12-1500 for alt)

Tenkte at når jeg først skal kjøpe fra USA, og frakten blir såpass, lønner det seg å kjøpe noen litt dyrere ski:wink

Takker for svar forresten:)!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå