Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hippy Stinx
#119765 26/12/2007 10:13 PM
Baias Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Heisann:Dvurderer å kjøpe K2 hippy stinx, men har et par ubestavrte spørmsål:* Hvor gode/dårlige er disse skiene på dager uten pudder? altså i preparert bakke? * er 182-183 høy og vurderer om 188 er for langt? skia kommer bare ut i 179 og 188.kommer til å kjøre med løs hæl.

hippi stinx
Baias #119766 02/01/2008 2:09 AM
Ske Offline
Fersking
Fersking

Har etterhvert fått endel erfaring med disse skia. Jeg er selv 178cm 70kg og kjører 188. Har du stive bindinger og sko er det ikke noe problem på hard underlag:).

skia viker litt stivere og mer solide enn typisk pudderski, noe som gir den mer fartstabilitet uten at det går ut over pudderegenskapene:grin Den nærmest skriker etter fart og storsvinger. pga stivheten fungerer den bra også på harde forhold. Mine g3 targa og gamle t1 er litt i mykeste laget, så de svikter før skia på hard underlag!!!

Er du av typen som liker å kjøre med litt fart og storsvinger så er dette skia for deg! Da bør du også velge den lengste modellen. Er du mer avslappet i kjørestil kan du gå ned på 179 modellen. Egen vekt/trykk og kjørestil bestemmer valget i ditt tilfelle!

Dette er en seth ski med innserts! Jeg vil si at reel lende er nærmere 180 og 190. Fordelen med disse er at du kan flytte bindingen 0 til +4 cm uten å styre med borring og plugging:cool. brukter selv 0.

Jeg har akkurat bytta til ntn og nye ski. Dersom du vil kjøpe mine pent brukte kan du spare deg for noen høvdinger og heller skaffe deg en stivere binding!

lykke til

hippy stinx
Baias #119767 02/01/2008 2:44 PM
Baias Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

hvor lett er det å få disse skia på raskt på kant a? nåt du kjører i tett skog o.l.?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå