Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Norefjell
#119550 09/01/2008 10:53 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Hallo folkens. Har en liten fråga angående Norefjell.Har kjørt der relativt mye og kommet over gode frikjøringsområder både hist og her.Et område jeg aldri har fått sjekka ut er følgende: Om du sitter i stolheisen og ser ut til høyre ,altså til høyre for den gamle herreutforn....er det bra kjøring utti der ? Kan man ta fjellheisen og dra seg ut i skiers left og ha det moro? Komme inn til heisen i bunn igjen er egentlig ikke noe must.Er ikke ute etter at folk skal gulpe opp kremlinjene sine her ,men hadde vært hyggelig om noen som har prøvd seg utti der kunne gi en liiiten lyd fra seg....

Alt er mulig
Gammel-Erik #119551 09/01/2008 1:38 PM
Entusiast
Entusiast

Det finnes de som er veldig entusiastiske til det området, personlig klarer jeg ikke å være 100% positiv...

Det finnes noen fine linjer der, men det er stort sett ganske tett, så det blir ikke særlig lange sammenhengende strekk.

Synes det er lite sikre referansepukter der i forhold til å finne frem, så det blir å holde seg til navigering utfra bibelske prinsipper (Let og du skal finne.....)

Uansett hvor du drar må du regne med knot når du kommer ned mot bunnen. Med mindre du drar veldig langt til venstre treffer du en transportløype du kan følge tilbake til heisen.

Alt er mulig
Gammel-Erik #119552 09/01/2008 1:38 PM
Entusiast
Entusiast

Det finnes de som er veldig entusiastiske til det området, personlig klarer jeg ikke å være 100% positiv...

Det finnes noen fine linjer der, men det er stort sett ganske tett, så det blir ikke særlig lange sammenhengende strekk.

Synes det er lite sikre referansepukter der i forhold til å finne frem, så det blir å holde seg til navigering utfra bibelske prinsipper (Let og du skal finne.....)

Uansett hvor du drar må du regne med knot når du kommer ned mot bunnen. Med mindre du drar veldig langt til venstre treffer du en transportløype du kan følge tilbake til heisen.

Det e bara å åk
Gammel-Erik #119553 09/01/2008 2:12 PM
Ringrev
Ringrev

Jeg regner med å bruke timesvis av tid med både knoting og kaving på Norefjell fremover, og en vakker dag har jeg nok en runde med god flyt og kule små hemmeligheter.Den som leter finner.

Talkk..
Gammel-Erik #119554 10/01/2008 10:59 AM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

...for gode svar. Får vel prøve seg litt uti der da vel...

...ååå så mye skoooog!
Gammel-Erik #119555 10/01/2008 2:08 PM
Medlem
Medlem

Var på norfjell sist lørdag og kjørte i området du nevner. Øverst er det en del barskog, men det tetner fort helt til med tjukk granskog. Det er forholdsvis mange hogstfelt å kjøre i, men de begynner å vokse til, så det er ikke spesielt enkelt å kjøre der. De lokale vet nok om bra steder å kjøre, men det er ikke spesielt lett å finne frem. Jeg tipper at man må forholdsvis langt ut skier's left og lete etter bekkefar, raviner og andre naturlige åpne områder i de høyere partiene. Lengre ned er det nok granskoghelvete uansett...

Jeg ville tittet meg rundt, det er vanskelig å drite seg helt ut siden man kommer seg ganske greit tilbake til anlegget. Det går smale skogsbilveier på kryss og tvers. Disse ender i anlegget.

Når det skal sies fant jeg noen morsomme partier, noen steder var snøen parodisk dyp og lett.

Re: Norefjell
Gammel-Erik #119556 10/01/2008 3:05 PM
Fersking
Fersking

Synd at de fleste hogstfeltene i Norefjell er fulle av stubber i lårhøyde og at skogen ellers er tett som i en jungel.Tenk hvor bra stedet kunne vært...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå