Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
hellbent og bindinger?
#119491 14/01/2008 4:31 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

har anskaffet meg et par k2 hellbent, og er veldig i tvil hvilke bindinger jeg skal montere? 1. har tenkt veldig på the duke/jester, men ser at de har 34mm ståhøyde. noen som har efraring med dette? virker noe høyt?? 2. hvor er det best å montere evt bindingen på hellbent?. hørt rykter at noen monterer 100% midstilt, eller opptil +8 fra anbefalt "midtpunkt"?på forhånd takk

Testet
devilfish #119492 14/01/2008 5:24 PM
Entusiast
Entusiast

Testet et par i 179 med Jester. Disse er egetlig litt korte for min del, men bindingene funket utmerket. Tror de var montert ca midt på noe som var vell langt frem. D var fort gjort å lande vell langt frempå, mn nå skal det jo sies at d kan ha noe med lengden og gjøre. Uansett tror jeg at jeg hadde satset på å montere dem 4-5 cm bak midten slik at man har litt mer fremski å støtte seg på...

Jester høres ikke dumt ut
devilfish #119493 14/01/2008 8:16 PM
Entusiast
Entusiast

Har montert Duke på mine. Veldig fornøyd med de (jeg opplever de ikke som høye), selv om jeg skjønner flere på dette forumet har ødelagt bindingen sin i det siste.Jester og Duke er vel identiske (minus gå-delen)med bred monteringsfeste, noe om er en fordel med så brede ski. Har montert min på "K2 approved" merket, på sparket tror jeg det er 5+ fra midten (får ikke sjekket om dette stemmer nå). Føltes riktig.

takk takk
devilfish #119494 14/01/2008 8:34 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

for kjapp respons. føler kanskje det er en del "barnesykdommer" med the duke? og at kanskje jester bindingen er tryggere.? takker for god tilbakebelding.

Re: hellbent og bindinger?
devilfish #119495 15/01/2008 12:33 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jester er også en ny binding. Har ikke sett så mye omtale av den hverken positiv eller negativ, kanskje fordi den ikke selges i så stort antall?

Dyr, høyere din enn de fleste trenger, uten å være metallbinding som de fleste foretrekker i den klassen. Ser egentlig ikke noe godt argument for å velge denne fremfor Px12-14 eller 912-914 om man ikke trenger din 16, eller P18 som er mer solid og billigere (fra utlandet eller brukt i norge), og bremsene er ikke fryktelig vanskelig å bøye til selv for 120+ mm breie ski.

Re: hellbent og bindinger?
devilfish #119496 15/01/2008 1:20 PM
Entusiast
Entusiast

Sitat t_dahl:Jester er også en ny binding. Har ikke sett så mye omtale av den hverken positiv eller negativ, kanskje fordi den ikke selges i så stort antall?Dyr, høyere din enn de fleste trenger, uten å være metallbinding som de fleste foretrekker i den klassen. Ser egentlig ikke noe godt argument for å velge denne fremfor Px12-14 eller 912-914 om man ikke trenger din 16, eller P18 som er mer solid og billigere (fra utlandet eller brukt i norge), og bremsene er ikke fryktelig vanskelig å bøye til selv for 120+ mm breie ski.

Det som har blitt notert som svakhet med Duken er m.h.t utløserplaten. M.a.o så skal ikke den svakheten være på Jester. Synes selv foreløpig at Duken virker solid, men har som sagt observert at flere har ødelagt deler på sine. Og klart Salomon og Look har veldig bra bindinger. Men en fordel med Duke/Jester er m..h.t brede ski er at monteringsskruene er ca 1 cm lenger ut mot kantene. I teorien skal dette gi bedre tyngdeoverføring og kraftoverføring. Om det gjør det er en annen sak.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå