Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vonde føtter!
#119277 25/01/2008 11:39 PM
Flexx Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Gikk til innkjøp av komplett skiutstyr i år, er kjempefornøyd med kjøpet! Men etter et par kveldskjøringer kvier jeg meg nesten til neste tur!Det som er problemet er at etter bare få turer begynner jeg å værke under hele fotbladet! Det er så vondt at jeg må løsne støvlene og ta noen minutters pause! Hjelper sikkert lite at jeg er tverrplattfot!

Vil det hjelpe med såler?

Støvlene er av typen Tecnica Vento 2,4 Superfit! Disse er ikke "støpt"!

Noen som har noen gode råd?På forhånd takk

Ikke støpt?
Flexx #119278 26/01/2008 1:14 PM
Ringrev
Ringrev

Kan de støpes? Bakes? Varmetilpasses?

Om de kan varmetilpasses så ville jeg absolutt gjot det.Ovnsbakte innerstøvler er bra greier. Hjelper ikke det så ville jeg vuredert å få dem blokka ut, tolker det slik at de er for trange slik at fotbladet ditt krummes, og at du derfor blir sliten og får vondt.Hadde det samme problemet med mine Scarpa i kombinasjon med andefot, bakte dem i ovn, problem solved.

Ellers så er jo dette et vanlig problem de første turene, særlig om det er en stund siden sist du sto på ski, føttene må tilvennes.Det er vanlig at man løsner spennene i heisen.En annen ting som funker er å starte med ganske løse spenner og stramme etterhvert.

Det går seg til vettu.

hmmm
Flexx #119279 27/01/2008 2:47 PM
Flexx Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Takk for gode svar!!Da jeg kjøpte støvlene anbefalte selgeren meg å ikke støpe/bake i første omgang, pga at føttene`s posisjon under støping ikke er lik føttenes plasering som når jeg står på ski! Og at de ville forme seg etter hvert som jeg sto på ski!Får prøve med noen spesialsåler først og se hvordan det går.

Har ikke stått så mye de 2 siste årene, så håper det går seg til etterhvert!

Må være i form til årets Hemsedalstur om 3 uker!!!

Stakkars mann...
Flexx #119280 27/01/2008 7:21 PM
Medlem
Medlem

Har hatt samme problemet, og det er mildt sagt heilt forjævlig.. Har kjørt på Sole, og det funka ikkje. Var så til Bjorli og fikk støypt Comformable såler. Kom heim og kjørte et par dager med forsatt vondt i fotbladet. Såg jævli mørkt på det der og da. Men uten at eg heilt kan forklare det, så var smertene borte gangen etterpå.. Det skal leggast til at dette var dei første dagane på ski for sesongen, og eg har egentli konkludert med at føttene rett å slett ikkje er vandt til å bli belasta sånn. Er vel mengdetrening da som er nøkkelen..Har vel 10-15 dagar på ski denne sesongen med 0 problemer..

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå