Sitat kripet:Hvor mye må du egentlig legge til i prisen når du bestiller frå Sport-Conrad? eller hvordan er det? Erfaringer?
Når du bestiller fra S-C, så trekkes den tyske (EU) momsen fra (og den tror jeg er på ca 18 %)
Du må så betale norsk moms (25 %) på totalen av kjøpssummen og frakten, samt fortollingsgebyr (ca 200,-).
Frakten til Sport Conrad tror jeg ikke er så ille. Mener de tar ca 200,- for frakt på ski til Norge.
Om Conrad er villig til å gjøre det, er én ting, men du kan jo spørre de pent om det er mulig å forandre litt på kjøpssummen på papirene de sender med pakken... Slik kan du spare noen kroner når norsk moms blir regnet ut i tollen.
Altså, dette er bare et forslag...jeg mener, personlig ville jeg jo ikke en gang DRØMME om å forsøke å snylte unna penger til den norske statskassa. Vi betaler jo tross alt NESTEN ikke skatter og avgifter her til lands...(HOST, HOST)
:twisted
Uansett, Sport Conrad er utrolig billig! Likevel, sikkerheten ved å ha kjøpt varen i en norsk butikk mister du. Skulle noe skje enten under frakt, eller at produktet går i stykker uten spesiell grunn ved bruk, så er ting adskillig mer tungvint ved kjøp fra utlandet enn å kunne oppsøke butikken der du kjøpte produktet og slå kvitteringen i bordet sammen med Kjøpsloven...
Og, hvis du godsnakker litt med din sportsbutikk, så er det mulig de kan gi deg en bra deal!
Du kan jo alltids nevne at hvis de ikke kan gi deg litt avslag, så blir du nødt til å bestille fra utlandet. Å prute og forhandle når man kjøper dyrt utstyr, det er lov!
:wink
Jeg har selv nettopp (for en drøy uke siden) kjøpt nye ski og bidninger, og nå idag ordnet nye støvler (etter litt frem og tilbake denne uken, inkl. bytting av et par som viste seg å være for små, osv)
Alt i alt har jeg betalt drøye kr 10.000,- for alt sammen.
Völkl Mantra (08/09-modell) med Marker Jester-binding, og Dalbello Proton 12 Carbon-støvler. Full pris på alt sammen uten div. rabatter og avslag, ville vært kr. 15.000,-
Så, penger kan spares, selv i Norge!