Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye alpinstøvler - noen gode råd?
#118850 14/02/2008 5:33 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg skal kjøpe alpinstøvler, og har prøvd en god del ulike merker og modeller. Av de jeg har prøvd sitter Nordica Olympia SM 10 aller best på foten. Der jeg skal bestille utstyr fra har de ikke denne modellen. De har imidlertid både Nordica Olympia SM 12 og Nordica Olympia SM 8. Disse modellene har jeg ikke funnet i noen butikker her i Oslo, så jeg har ikke fått prøvd dem. Noen synspunkter på om de kan være aktuelle for meg, ut fra at en annen modell i samme serie sitter godt på foten? Bør jeg gå for en mykere eller stivere støvel? Hva er fordeler med mykere eller stivere? Setter stor pris på all hjelp! smile

råd
CarolineS #118851 15/02/2008 9:18 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Uten at jeg kjenner disse modellene fra Nordica, så høres det ut som de er i samme serie, og det er derfor grunn til å tro at de har samme lest(fasong). Om du bør ha stive eller myke støvler har litt å si med:-hvor stive ski du har-hva slags teknikk du har(bakgrunn som skikjører)-hvor tung/sterk du er

Re: Nye alpinstøvler - noen gode råd?
CarolineS #118852 15/02/2008 12:46 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg tror det bør opprettes en egen "rubrikk" for utstyrsvalg på FriFlyt.

Det er mange nye på FriFlyt, OG TAKK FOR DET; men; spørsmål går omigjen og omigjen på forumet.

DETTE MÅ VI HA FORSTÅELSE FOR GODTA!

Men en tanke er at GENERELLE utstyrsspørsmål muligens burde ha sin egen "rubrikk". Samme spørsmål går jo igjenn flere ganger i uken, f.eks. dette med støvelvalg. At man selv må finne ut hvilke støvler som passer en selv bør ikke tas opp på forumet flere ganger i uken!

Det viktigste med dette innspillet fra meg mener jeg er at personer som har godt greie på ting ikke gidder å svare på samme spørsmål i det uendelige. Dette bør FriFlyt tenke over ELLERS ER JEG REDD FOR AT FRIFLYT MISTER VELDIG MANGE INNSPILL FRA PERSONER SOM VIRKELIG HAR PEILING! DETTE HAR DESVERRE DELVIS ALLEREDE SKJEDD!

CarolineS #118853 15/02/2008 12:58 PM
Fersking
Fersking

-signed

CarolineS #118854 15/02/2008 5:18 PM
Fersking
Fersking

Om du jibbber, funker IL moro ganske bra!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå