Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
J. Pierre fortjener æren.
#118531 20/03/2008 7:34 PM
Necro Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Jeg syntes denne såkalte "rekorden" er usporslig. Selfølgelig er det helt insane at han falt 100 meter og overlevde, men æren av å stå bak en verdensrekord kan ikke gis til en som faktisk ikke har planlagt det engang. J. Pierre hadde ballene og mentaliteten til å droppe 72m, og han var også villig til å dø for sporten. Så mitt ord til alle er å gi J.Pierre æren av verdensrekorden i verdens største drop, og Fred Syversen til verdens største fall.J.Pierre hadde gått gjennom mye vanskelige tider, og når du skal sette rekorden i noe så ekstremt må du også ofre mye. Dette var nok som å treffe en murvegg med fjeset først for Pierre, men jeg syntes at med å spre dette ordet kan han fortsatt ha æren av å tørre å droppe med vilje. Og til alle dere som syntes at dette er feil, så tenk dere nøye om, fordi det kan hende stoltheten deres av at rekorden er av en norsk kjører kommer over logikken deres. Det verste med dette er at dette kan koste Pierre livet hans, fordi tror jeg riktig vil han prøve å slå rekorden igjen. Kan det gjøres med uhell kan det uten tvil gjøres med viljen til Pierre, og hans "uber flyve teknikk på ryggen skills"

Re: J. Pierre fortjener æren.
Necro #118532 20/03/2008 7:54 PM
Entusiast
Entusiast

går noen for alvor rundt å regner trynet til fred syvertsen som en slags rekord?

jeg har uansett sett alfor mange skikjørere "hoppe" klipper for så å dette gjennom luften og bli liggende i snøen. å iallefall prøve å lande ser ikke ut til å bety noe. J. pierre og andre som driver med dette står som idioter i min bok. det skal handle om å mestre og ha kontroll samtidig som man pusher grenser, ikke fly rundt som en eller annen stuntman evil kenivel.

Litt "off topic"
Necro #118533 20/03/2008 10:02 PM
Entusiast
Entusiast

Det her med verdensrekord i dropp er egentlig noe tull, hvem som helst som er gal nok, og ikke nødvendigvis god på ski, kan FALLE 72 meter som J.Pierre, selv om det er planlagt.

Synes verdensrekorden i høyeste dropp burde vært med stående landing. Uten og lande på hodet eller lignende. Lande rent, og kjøre videre. De som gjør det, er de som virkelig vet hva de driver med! La de få æren de fortjener!

enig
Necro #118534 21/03/2008 6:39 PM
Fersking
Fersking

enig med freeskier her, sjøl om J.Pierre er sjuk på ski.

Sant nok freeskier...
Necro #118535 21/03/2008 9:49 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Freeskier har et godt poeng der.....

72 eller 172......
Necro #118536 21/03/2008 11:35 PM
Fersking
Fersking

Dette blir jo for dumt!Dersom han gikk gjennom mye drit i forkant og var villig til å dø for "sporten", hvor går da grensa mellom ny verdensrekord og ett mislykket selvmord.

Forøvrig enig med "freeskier"!!

Enig med deg Ove.
Necro #118537 22/03/2008 12:16 AM
Entusiast
Entusiast

Men hvor stor høydeforskjell er det når skiflyverne hopper 240m i Planica da? Må jo være endel det også... Riktignok er dette HOPPING, og ikke DROPPING.

Hmm
Necro #118538 22/03/2008 2:10 AM
Entusiast
Entusiast

Personlig syns jeg ikke at Jamie Pierre fortjener noe stor status som skikjører. Det skal sies at du er klin gæern for å hoppe utfor en klippe på 240 fot, aka 73 meter, men hva har det med skikjøring å gjøre? Generelt sett har klippedropp lite å si så lenge du ikke kan stå det, og skal vi snakke om største drop der personen overlevde er det en kar fra Quebec som leder stort, siden han datt utfor en gigantisk klippe på 1000m, her i norge var det jo en som datt ned 400 meter i Rondane og overlevde da skavelen knakk under han. Det er ikke det dette handler om.

Tenk på følelsen når du planlegger å droppe en 20 meter og legger merke til at du er godt utfor kanten på en 100+ klippe! Hurra.

Min mening er at klipper skal landes, så cleant som mulig, og bindes sammen i linjer. Kult med store klipper, men land de for pokkern. Hva har et ukontrolert 73 meters stup med ski å gjøre?

Er Jamie klin gæern? Ja.. Er han veldig god på ski? Vel, jeg vet om mange som er uenig i den påstanden.

Tullete
Necro #118539 13/05/2008 4:44 PM
Fersking
Fersking

Tullete å i det hele tatt kalle slikt en utvikling for sporten.

Necro #118540 13/05/2008 4:56 PM
Fersking
Fersking

Kan ikke bli mer enig, men å tøye grensene særlig mye lengre nå vil være mer idioti enn en utvikling for sporten. Her risikerer man mer enn et par bein brudd, og vel så det. Og å sammenlikne lengdehopp med skidropping blir litt for feil, selv om det også er rimelig sykt det Romøren og co driver med.

hmm..
Necro #118541 14/05/2008 5:20 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Enig i at droppene eller "fallene" til pierre ikke har så mye med skiprogresjon å gjøre. Når det er sagt så så synes jeg likevel at fyren skal ha litt cred for evil-kenievel stuntet sitt. Det har jo uansett underholdningsverdi på guts-området selv om det blir litt tullete og kanskje litt på siden. Også jeg synes dropp helst bør bli satt/stått og inkorporeres i hele linjer. Men å si at pierre ikke kan stå på ski og at han bare er helt tullete (kanskje sant) som endel sier er helt urimelig. Fyren har tross alt i årevis levert noen rimelig hissige storfjellslinjer og jibbestunt festet til rullen i flere av Tgr filmene mm. som de aller fleste ikke er i nærheten av. Likevel vanskelig å se bort ifra noen av de utrolig teite utalelsene hans om God og big balls etc.. Får bare håpe han nå ikke prøver seg på nytt. Syversens fall regnes vel uansett ikke som noe dropperekord, men som en ulykke han heldigvis overlevde.

skiflyving
Necro #118542 14/05/2008 5:28 PM
Fersking
Fersking

Er det ingen som vet høydeforskjellen i planica da? Selv om det er lengde det går på, er skiflyging minst like sykt som mr Pierres "dropp". De gutta har jo kontroll på hva det gjør.

Necro #118543 14/05/2008 8:48 PM
T T Offline
Entusiast
Entusiast

dette er ikke skikjøring, dette er dumhet.

Men som Fred sa, "jeg håper ingen vil prøve å slå denne rekorden".Altså, denne må få stå. Slik at den skremmer evt andre som vil prøve seg.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå