Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 seth, hvor plassere binding?
#118391 29/03/2008 1:23 AM
MariusM Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei!

Har tenkt å kjøpe meg K2 Seth, men vet ikke hvor jeg skal plassere bindingene. Trenger hjelp!

Er helt noob på sånne proffe uttrykk, så svar så jeg skjønner...;)

Skal kjøre mye pudder, men og litt park wink

Har tenkt på å sette dem litt lengre frem enn standard...

Min erfaring
MariusM #118392 29/03/2008 9:32 PM
Entusiast
Entusiast

Hadde gleden av å kjøre mine K2 Seth i perfekte pudderforhold i påsken. Bindingen hadde jeg montert 2 cm forover i.f. merket som markerer "normalmontering".Skalaen på skia går fram til 7-8 cm som vel er merket for såkalt midtmontering som foretrekkes av mange jibbere.Min erfaring med 2 cm forovermontering var at skien bremset voldsomt i pudder. Måtte henge veldig bakpå for å få tuppene opp, noe som førte til mye unødvendig energibruk. Merket ikke noe til "minirockeren", som jeg trodde skulle gjøre det enkelt å holde tuppene oppe. Min anbefaling er å enten montere lengst bak for pudderbruk, eller kjøpe en annen ski om du har ønske om noe som virker i park også.

Re: K2 seth, hvor plassere binding?
MariusM #118393 30/03/2008 3:17 AM
MariusM Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Okay!

Takk for svar wink

eeh,
MariusM #118394 30/03/2008 6:13 AM
Medlem
Medlem

Du må ha blitt helt sjokkert når du ikke merket minirockeren når du hadde tyngdepunktet lenger fram enn normalt..

MariusM #118395 10/04/2008 4:40 PM
Fersking
Fersking

Hei

Jeg kjører mine Seth (189) med bindingene montert der det står "core center" på skia, og syntes det funker fint til allround frikjøring.

Bindingsmontering er i stor grad blitt en subjekiv greie i dag. Kjørere med parkbakgrunn liker å ha bindingene lenger framstilt enn kjørere med racingbakgrunn. Hvis du tenker å bruke skia til 70% frikjøring og 30 % park vil jeg anbefale å prøve core center, når det er sagt tåler skia fint at du prøver deg litt fram og flytter bindingen to- tre ganger.

Knut

MariusM #118396 10/04/2008 6:41 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg har vel gått glipp av noe!? Freeride foregår både som alpint og telemark. Jeg har et meget bestemt inntrykk av at det her er snakk om alpint. Egentlig indikerer alt dette, men hvorfor kan du ikke skrive det direkte i ditt førsteinnlegg?

Dette gjelder ikke deg spesielt "Supermario911". Hos deg kan man tross alt lese "alpint?", men du verden vor mange dårlige spørsmål som blir stilt på FF uansett tema!

Dette er skrevet kun for oppmerksomhet rundt dumme/lite gjennomtenkte spørsmål! Ikke rettet mot deg "Supermario911". Ditt spørsmål er tross alt ganske klart.

MEN: Still mer gjennomtenkte/direkte spørsmål og man har mye større sjanse for å få et svar; og et fornuftig svar!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå