Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye telemark ski
#118334 08/04/2008 6:31 PM
Schtian Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Har planer om å kjøpe nye telemark ski, sett endel rundt å funnet mange gode tilbud på bla: Fischer Watea 101, Armada ANT Pro, 4FRNT VCT og Aplid Infrablack.

Skal brukes mest offpiste og på toppptur, men må kunne funke i bakken også... Det jeg lurer på er om noen har noe erfaring med disse eller veit om andre alternativer. Hadde vært fordel med noen som ikke var så veldig tunge, med tanke på toppturer.

Re: Nye telemark ski
Schtian #118335 08/04/2008 6:51 PM
Fersking
Fersking

har kjørt på armada ant en halv sesong nå å er kjempe fornøyd med de. føler de som en stabil solid platform som jeg begrenser, for å si det sånn jeg gir meg før skia. De sitter godt i bakken, med litt fart riktig nok.de flyter godt i pudder å er lekne å kjøre på off pist. Har knotet masse i skogen med de å det funker helt greit. kanskje ikke den kjappeste skia rundt treleggen men. De er kanskje litt tunge til topp tur, har gått et par turer med de å jeg må jo innrømme at jeg blir sliten men det betaler seg på vei ned å det er jo det viktigste. man får se på det som trening.

håper det hjelper litt. lykke til.

Schtian #118336 08/04/2008 6:52 PM
Fersking
Fersking

har kjørt på armada ant en halv sesong nå å er kjempe fornøyd med de. føler de som en stabil solid platform som jeg begrenser, for å si det sånn jeg gir meg før skia. De sitter godt i bakken, med litt fart riktig nok.de flyter godt i pudder å er lekne å kjøre på off pist. Har knotet masse i skogen med de å det funker helt greit. kanskje ikke den kjappeste skia rundt treleggen men. De er kanskje litt tunge til topp tur, har gått et par turer med de å jeg må jo innrømme at jeg blir sliten men det betaler seg på vei ned å det er jo det viktigste. man får se på det som trening.

håper det hjelper litt. lykke til.

Tja
Schtian #118337 09/04/2008 11:08 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Völkl Gotama er en fin ski som er relativt lett. Black Crows Navis er også et alternativ. Disse funker ganske bra i bakken og. Har demokjørt begge og synes de vare veldig bra begge to....

gotama lett?
Schtian #118338 09/04/2008 2:32 PM
Entusiast
Entusiast

at gotama er en realtivt lett ski er vel ganske relativt.

amplid infrablack er en lett ski veier 1700 gram skia. har helt råe kjøreegenskaper og er 107 på midten.

Hva med K2 Coomba eller Head Monster???
Schtian #118339 09/04/2008 3:33 PM
Fersking
Fersking

Er det noen som har prøvd K2 Coomba?K2 Coomba

Eller Head Monster?Head Monster

Noen som vet hvordan disse skiene er på topptur/Telemark/Løssnø?

Schtian #118340 10/04/2008 7:18 PM
Schtian Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

egentlig heller jeg mest mot Infrablack, eneste problemet med disse er jo prisen som er rimelig høy. Armada Ant Pro har jeg lest skal være en knall ski, men som nevnt rimelig tungt med tanke på topptur.

De Black Crows Navis så intresange ut, noen som veit noe sted man får tak i disse, ser ut til at det er helt nytt merke som ikke finnes i særlig mange butikker??

fjords: noe av poenget var å handle nå som det er mye gode tilbud rundt omkring, og K2 Coomba er vel så vidt jeg veit en helt ny modell, veit ikke om du engang for kjøpt den noe sted enda??? Head Monster høres ut som en god ski, noen som har noe erfaring med disse?

Schtian #118341 21/04/2008 11:21 AM
Nytt medlem
Nytt medlem

Black Crows får du kjøpt hos Bikes and Board og Anton Sport Stabekk. For neste år vil de være til salgs i utvalgte butikker over hele landet. Lover du vil bli fornøyd med disse skiene.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå